Новітня історія Сходу в особах
Освітня програма: Історичне туризмознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Новітня історія Сходу в особах
Код дисципліни
ВК 3.20
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати погляд сучасної історіографії на роль особи на Сході в новітній період, обставини виникнення руху брати-мусульмани в Єгипті, та біографії провідних його ідеологів, політичний шлях та обставини за яких прийшли до влади найвідоміші диктатори Сходу у XX ст., особливості політичної культури й психології окремих народів Сходу, з’ясувати стратегію управління східними країнами в умовах біполярного світу. Вміти з’ясувати стратегію управління східними країнами в умовах багатополярного світу, визначити ресурси (людські, природні, матеріальні, технічні, інтелектуальні, фінансові та ін.), що обумовили розвиток окремого народу Сходу в певний історичний період, порівняти внесок визначних особистостей на світоглядні й ідеологічні засади розвитку народів та країн Сходу у новітню добу, використовувати набуті знання для публічного обговорення діяльності провідних політичних лідерів Сходу в новітню добу, пояснювати політичну специфіку країн Сходу в новітню добу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати головні історичні постаті та основні події, пов’язані з новітньою історією Сходу.
Вміти аналізувати ідеї та діяльність найвідоміших ідеологів та політичних діячів новітньої історії Сходу. .
Володіти поглибленими навичками роботи з навчальною літературою.
Зміст навчальної дисципліни
Характеристика загального становище особи та особистості на Сході. Вивчення біографій визначних особистостей, що вплинули на історію людства в новітню добу, такий як: Гемаль Абдель Насер, Анвар Садат, Хосні Мубарак, Хафез Асад, Башар Асад, Ясір Арафат, Саддам Хусейн, Мао Дзедун, Ден Сяопін, Кім Ір Сен, Кім Чен Ір, Кім Чен Ин. Погляд на «політичний іслам», як ідеологію, що синтезувала в собі мусульманську та західну політичну думку. Висвітлення ролі диктаторських режимів на Сході. Визначення місця й ролі країн Азії та Африки в системі міжнародних відносин й світовій політиці новітнього історичного періоду. Дослідження історичного контексту формування арабського соціалізму та націоналізму.
Мета дисципліни – сформувати у студентів системну уяву про визначних персоналій, діяльність яких проходила за новітньої доби в країнах Азії та Африки, що має сприяти їх глибшому розумінню внутрішньо- і зовнішньополітичних процесів, пов’язаних зі Сходом.
Рекомендована та необхідна література
Алексеев В. М. Наука о Востоке / В. М. Алексеев. – М., 1982.
Васильев Л. С. История Востока: В 2 т. / Л. С. Васильев. – М., 1998. – Т. 2: Постколониальный Восток. Государство и экономика.
Головченко В. І., Рубель В. А. Нова історія Азії та Африки: колоніальний Схід (кінець XIX – друга третина XX ст.): Навчальний посіб / В. І. Головченко. – К., 2010.
Козицький А. М. Новітня історія Азії та Африки: Посібник для студентів історичних і гуманітарних факультетів університетів / А. М. Козицький. – Львів, 2004.
Новая история стран Азии (вторая половина XIX – начало XX вв.): учебное пособие для самостоятельной работы студентов вузов / Под ред. В. И. Овсянникова. – М., 1995.
Новейшая история арабских стран Азии (1917–1985) / И. А. Александров и др.; Ответ. ред. В. В. Наумкин. – М., 1989.
Сергійчук І. М. Новітня історія країн Азії та Африки (1918 – кінець XX ст.): Посібник для студентів вузів / І. М. Сергійчук. – Суми, 2002.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): полягають у формуванні в студентів цілісної уяви про роль особи на Сходу у новітню добу. У разі вивчення дисципліни студент повинен системно й неупереджено оцінювати головні напрямки політичної думки на Сході; всебічно аналізувати явища та події в житті країн Азії та Африки, набути практичних навичок із використання літератури та джерел під час дослідження видатних осіб на Сході.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Контрольна робота. Самостійна робота. Робота під час семінарських занять. Максимальний бал / пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання: форма оцінювання – залік; максимальна кількість балів, які може отримати студент – 20 балів; оцінюються такі результати навчання студента як Вміти автономно та відповідально аналізувати життєвий шлях найвідоміших політичних діячів Сходу у новітній період; Вміти автономно та відповідально досліджувати провідні ідеологічні течії на Сходу в новітню добу; форма проведення заліку – письмова, види завдань – завдання, у вигляді тестування; мінімальний пороговий рівень залікової оцінки, за якої залік вважається складеним – 12 балів. Необхідна умова допуску до заліку: студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше, ніж 40 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до заліку 48 балів.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни