Туристичне краєзнавство

Освітня програма: Історичне туризмознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Туристичне краєзнавство
Код дисципліни
ОК 07
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати основні етапи історії розвитку туристичного краєзнавства в Україні, сутність базових понять і термінів туристичного краєзнавства, найважливіші праці в галузі туристичного краєзнавства, основи туристичної картографії та туристичне районування території України, конкретний матеріал про туристичні ресурси України, особливості туристичних ресурсів у регіонах України. Вміти аналізувати джерела та праці з туристичного краєзнавства, формувати та впроваджувати на цій основі тури краєзнавчого спрямування, розробляти програми, тематику та нові напрямки з питань туристичного краєзнавства.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: найважливіші факти, події та процеси історичного минулого України; основи історичного краєзнавства, основні етапи розвитку пам’яткоохоронної справи в Україні, історико-культурні пам’ятки національного та регіонального значення. Вміти: критично аналізувати різноманітну інформацію, самостійно підбирати літературу та працювати з джерелами; аналізувати туристичні ресурси регіонів України. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Формування системного уявлення у студентів про розвиток туризму в Україні, озброєння майбутніх фахівців теоретичними знаннями і практичними навичками в галузі краєзнавчо-туристичної діяльності, які можуть бути використані у майбутній професійній діяльності. Взаємозв’язок краєзнавства і туризму, екскурс в історію розвитку та сучасного стану краєзнавчо-туристської діяльності в Україні; об’єктно-предметна сфера та методологічні засади туристичного краєзнавства; туристична картографія; туристичне районування України; конкретизація змісту поняття «туристичні ресурси» та ознайомлення з туристично-рекреаційним потенціалом регіонів України, особливостями використання краєзнавчих туристичних ресурсів для організації туристичної діяльності.
Рекомендована та необхідна література
Бейдик О.О. Рекреаційно-туристські ресурси України: методологія та методика аналізу, термінологія, районування. – Київ, 2001.; Івченко А.С. Вся Україна. Путівник. – Київ, 2006.; Історико-культурні заповідники України: довідкове вид. – К., 2007.; Панкова Є.В. Туристичне краєзнавство: навчальний посібник. – Київ, 2003.; Петранівський В.Л., Рутинський М.Й. Туристичне краєзнавство: Навчальний посібник. – Київ, 2006.; Попович С. Туристичне краєзнавство: ґенеза, методологія, завдання //Краєзнавство. – 2015. – № 3/4. – C.11 – 123.; Федорченко В.Х., Мініч І.М. Туристський словник-довідник: Навч. посіб. – К., 2000.; Фоменко Н.В. Рекреаційні ресурси та курортологія: навч. посіб. – К.:, 2007.; Барановський О.М., Барановська О.В. Туристичний маршрут «По історичних місцях Чернігівщини» //Туристичні ресурси України. – К., 1996. – С.106 – 111.; Бойко В. та ін. Замки Тернопілля. – Тернопіль, 2009.; Визначні пам’ятки Києва: [Текст]: енцикл. довід. – К., 2005.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Характеристика історії розвитку та сучасного стану краєзнавчо-туристської діяльності в Україні, засвоєння базових понять дисципліни, конкретизація змісту поняття «туристичні ресурси» та ознайомлення з туристично-рекреаційним потенціалом регіонів України, особливостями використання краєзнавчих туристичних ресурсів для організації туристичної діяльності, вироблення навичок роботи з науковою і спеціальною літературою, картами, довідковими виданнями тощо, уміння застосовувати здобуті під час навчання знання на практиці: при написанні магістерських робіт, в подальшій науковій та практичній діяльності.
Методи та критерії оцінювання
семестрове оцінювання: контрольна робота з тем, індивідуальне завдання, бліц-опитування з тем, оцінювання роботи під час семінарських занять, підсумкова контрольна робота . * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. - підсумкове оцінювання: залік. Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань та участь у бліц-опитуваннях; бали, отримані за роботу на семінарських заняттях, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни