Історія мистецтвознавчої експертизи

Освітня програма: Історія мистецтв

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія мистецтвознавчої експертизи
Код дисципліни
ВК1.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні терміни, поняття та закономірності історії мистецтвознавчної експертизи Знати підходи до вирішення проблем в галузі історії (історії мистецтв) представників різних наукових напрямків та шкіл Вміти виявляти специфіку та критикувати підходи у мистецтвознавчій експертизі Вміти критично осмислювати новітні досягнення історичної науки Підтримувати наукову дискусію щодо мистецтвознавчної експертизи, здійсненої у різні періоди
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати загальну історію мистецтв. 2. Вміти основними методами експертизи творів мистецтва. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Історія мистецтвознавчої експертизи» охоплює історію розвитку експерта як фахівця, його рівень освіченості та соціальне становище, від раннього Нового часу до сучасності, що покликано розвинути у студентах власне становлення як професіонала, добору фахових компетентностей, якими має володіти сучасний експерт-мистецтвознавець. Водночас на лекційних та семінарських заняттях розглядаються становлення методів мистецтвознавчої експертизи, інструментарію експерта. Самостійна робота спрямована на ознайомлення з працями мистецтвознавців різних епох, написання академічних есе з цієї тематики.
Рекомендована та необхідна література
1.Chappell D., Hufnagel S., 2014, Contemporary Perspectives on the Detection, Investigation and Prosecution of Art Crime: Australasian, European and American Perspectives. Routledge. 2.Emerling J., 2019, Theory for Art History. Routledge. 3. Harrison C., Wood P. J. (eds.), 2003, Art in Theory, 1900–2000. An Anthology of Changing Ideas. Blackwell. 4. Harrison C., Wood P. J., Gaiger J. (eds.), 1991, Art in Theory, 1648-1815. An Anthology of Changing Ideas. Wiley-Blackwell. 5. Harrison C., Wood P. J., Gaiger J. (eds.), 1998, Art in Theory, 1815-1900. An Anthology of Changing Ideas. Wiley-Blackwell. 6. Hyde V. Minor., 2000, Art history's history. Pearson College. 7. Mansfield E. (ed.), 2007, Making Art History. A Changing Discipline and its Institutions. Routledge.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, контрольна робота, усне опитування, модульна робота, індивідуальне завдання, підсумкова робота (екзамен)
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, РН 2.1 – 5 балів/3 бали*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.2, РН 2.2 – 5 балів/3 бали 3. Академічне есе з тем ЗМ 1: РН 3.1 – 5 балів/3 балів. 4. Академічне есе з тем ЗМ 2: РН 4.1 – 5 балів/3 балів. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН – 20 балів/12 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ2: РН – 20 балів/12 балів. *максимальний бал / пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни