Історія художньої критики

Освітня програма: Історія мистецтв

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія художньої критики
Код дисципліни
ОК15
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні терміни та поняття, які використовуються в історико-критичній діяльності Знати основні характерні риси та особливості оціночних категорій історичної критики від ХІХ ст. до сучасності. Знати охарактеризувати основні особливості та специфічні риси критичної діяльності, порівняти праці зарубіжних критиків з вітчизняними. Знати критично аналізувати мистецькі твори, об’єктивно оцінювати їх цінність, роль та впливи на суспільну свідомість.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні терміни, поняття, особливості та характерні риси розвитку історичної критики. 2. Вміти характеризувати основні етапи історико-культурного та критичного мислення. 3. Володіти навичками джерельної критики, історичного аналізу, вмінням встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.
Зміст навчальної дисципліни
У навчальній дисципліні «Історія вітчизняної та зарубіжної художньої критики» висвітлюються проблеми історичного критичного мислення в контексті розвитку вітчизняної та зарубіжної культури. З’ясовується місце та сучасний стан критики, визначаються основні засади та принципи художньо-критичної діяльності, роль критики як складової мистецтвознавства та художньої культури; як засіб аналітичної оцінки твору мистецтва та чинник формування мистецького процесу. Акцентується увага на проблемах об’єктивності і суб’єктивності в критичній діяльності, різновидах аналітичних статей (теоретична, полемічна, оглядова, есе) та їхньому змістовому насиченні, функціях мистецької критики, взаєминах митця та критика.
Рекомендована та необхідна література
1. Boltanski, L. On Critique. Sociology of Emansipation. – London: Polity, 2011. – 200 р. 2. Foster H. Bad New Days. Art, Criticism, Emergency. – New York: Verso Books, 2015. – 202 p. 3. Houston, K. An Introduction to Art Criticism: histories, strategies, voices. – Pearson education Inc., 2013. – 341 p. 4. Булавіна Н. Мистецька критика в сучасних реаліях, або голос позбавлених голосу / Н. Булавіна // Сучасне мистецтво. – 2008 – Вип. 5. – С. 175–181. 5. Криволапов М. О. Про мистецтво та художню критику України XX століття. Вибрані статті різних років. – Кн. 1 Формування та розвиток національної мистецької школи і мистецтвознавчої науки в Україні XX століття. – К.: Видавничий дім А+С, 2006. – 268 с. 6. Криволапов М. О. Українське мистецтво XXстоліття в художній критиці. Теорія. Історія. Практика. – Вид. 2-ге, перероб і доповн. – К.: КІТ, 2010. – 475 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, контрольна робота, усне опитування, модульна робота, індивідуальне завдання, підсумкова робота (екзамен)
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота 1, (тест): РН 1.1, 1.3. – 11 балів/6 балів. 2. Контрольна робота 2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 11 балів/6 балів. 3.Рецензія 1: РН 4.1, 4.2 – 4 бали/3 бали. 4. Рецензія 2: РН 4.1, 4.2 – 4 бали/3 бали. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1-2.2 – 16 балів/10 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ2: РН 2.3-2.4– 14 балів/8 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни