Твори мистецтва як історичне джерело

Освітня програма: Історія мистецтв

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Твори мистецтва як історичне джерело
Код дисципліни
ОК09
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Аналізувати теоретичні та методологічні проблеми історії мистецтва та сучасної історичної науки загалом, критично оцінювати стан проблеми та результати останніх досліджень. Планувати і виконувати наукові дослідження у сфері історії (зокрема, історії мистецтва) та археології, висувати та перевіряти гіпотези, обирати методи дослідження, аналізувати результати, обґрунтовувати висновки. Здійснювати експертизу пам’яток історії, археології, культури й мистецтва з метою їх охорони та можливого подальшого використання. Розширювати актуалізовану джерельну базу за рахунок введення до наукового обігу архівних джерел, опрацювання фондів музеїв, галерей та приватних колекцій творів мистецтва, участі у наукових і археологічних експедицій тощо.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні етапи розвитку історії мистецтв. 2. Вміти охарактеризувати основні терміни, стилі, особливості та характерні риси мистецтва на кожному його етапі. 3. Володіти англійською мовою на рівні B2. 4. Володіти навичками формального, іконографічного та іконологічного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Твори мистецтва як історичне джерело» належить до нормативних дисциплін освітньої програми «Історія мистецтв». В межах цієї дисципліни студенти навчаються як залучати твори мистецтва в дослідженнях з політичної та соціальної історії, історії уявлень, культури та мистецтва. Курс формує у студентів системне уявлення інформативність візуальних пам’яток як особливого виду історичного джерела, який передбачає інші методи дослідження і чиї дані значно доповнюють відомості з наративів. У ході навчання студенти будуть аналізувати твори мистецтва в межах різних дослідницьких підходів та знайомитись з досягненнями сучасної історіографії в області візуальної нарратології та семіотики.
Рекомендована та необхідна література
1. Дюпон-Мельниченко Ж., Ададуров В. Французька історіографія XX століття. – Львів: Класика, 2001. – 170 с. 2. Нові підходи до історіописання / Під ред. П. Берка. – К.: Ніка-Центр, 2010. – 368 с. Arasse D. Take a Closer Look. – Princeton: Princeton University Press, 2013. – 176 p. 4. Baxandall M. The Limewood Sculptors of Renaissance Germany. – New Haven: Yale University Press, 1982. – 420 p. 5. Burke P. Eyewitnessing: The Uses of Images as Historical Evidence. – Ithaca: Cornell University Press, 2004. – 224 p. 6. Gombrich E.H. The Uses of Images. – New York: Phaidon Press, 2000. – 304 p. 7. Panofsky E. Perspective as Symbolic Form. – Princeton: Zone Books, 1997. –
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота 1: РН 1.1 – 1.4., 4.1. – 11 балів/7 балів*. 2. Контрольна робота 2: РН 1.5., 1.6., 4.1. – 11 балів/7 балів. 3. Есе 1: РН 2.1 – 4 бали/3 бали. 4. Есе 2: РН 2.3 – 4 бали/3 бали. 5. Робота під час семінарських занять 1 ЗМ: РН 2.2 – 15 балів/8 балів. 6. Робота під час семінарських занять 2 ЗМ: РН 2.4– 15 балів/8 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
Мова викладання
англійська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни