Гендерна історія мистецтв

Освітня програма: Історія мистецтв

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Гендерна історія мистецтв
Код дисципліни
ОК13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Розширювати актуалізовану джерельну базу за рахунок введення до наукового обігу архівних джерел, опрацювання фондів музеїв, галерей та приватних колекцій творів мистецтва, участі у наукових й археологічних експедиціях тощо. Здійснювати викладацьку діяльність у закладах вищої освіти на основі сучасних освітніх технологій, а також принципів і практик європейських країн.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати еволюційні зміни, основні особливості та характерні риси сучасних напрямів гендерних досліджень в мистецтві. 2. Вміти проаналізувати твір мистецтва з огляду на гендерний аспект. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Гендерна історія мистецтв» передбачає опанування студентами основами теоретико-методологічного інструментарію гендерної проблематики з метою його подальшого застосування у власних наукових дослідженнях. Під час лекційних та семінарських занять, а також в ході самостійної роботи студенти знайомляться з особливостями гендерних відносин у мистецтві різних країн та історичних епох. Дисципліна передбачає ознайомлення та аналіз гендерних стереотипів, що мають значення для визначення міри зайнятості фахівця в тому чи іншому виді мистецтва, формування у студентів сучасних уявлень про гендер, гендерну систему та перспективи гендерного розвитку.
Рекомендована та необхідна література
1. Ambasciano L. The Gendered Deep History of the Bona Dea Cult. 2016. Journal of cognitive historiography. 2016. Vol 3/1-2. P. 134-156. 2. Ґендерний підхід: історія, культура, суспільство / під ред. Л. Гентош, О. Кісь. Львів: ВНТЛ- Класика. 250 с. 3. Введение в гендерные исследования: [В 2 ч. Ч. 1. Учебное пособие / Под ред. И. Жеребкиной. Харьков: Харьковский Центр Гендерных Исследований, 2001. 4. Воронина О.А. Гендер и культура [Электронный ресурс]/ Воронина О.А., Клименкова Т.А. / Под ред. З.А. Хоткиной. – М., 1992. – С. 10–22. http://www.nsu.ru/psych/internet/ 6. Квінн Бріджит. Неймовірні: 15 жінок, які творили мистецтво і історію. – К., 2018.апо
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.5. — 10 балів/ 6 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.4., 2.1.— 10 балів/ 6 балів. 3. Індивідуальне завдання 1: РН 1.2. - 10 балів/ 6 балів. 4. Індивідуальне завдання 2: РН 1.3. - 15 балів/ 9 балів. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 1): РН 1.1., 1.5. - 15 балів/ 9 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 2): РН 1.4., 2.1. - 20 балів/ 12 балів. 7. Підсумкова контрольна робота Р.Н. 2.2., 4.1. - 20 балів / 12 балів * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни