Методологія та організація історичних досліджень з основами інтелектуальної власності

Освітня програма: Історія мистецтв

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Методологія та організація історичних досліджень з основами інтелектуальної власності
Код дисципліни
ОК01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати виявляти і правильно розрізняти різні теоретико- методологічні принципи в історіографічній практиці дослідників Знати і використовувати різні типи історичного наративу, вести наукову дискусію і організовувати заходи наукової комунікації Вміти правильно використовувати категоріальний апарат історичної гносеології
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати головні парадигми розвитку теоретико-методологічних аспектів світової історичної науки з найдавніших, часів до сучасності. 2. Вміти виявляти і правильно розрізняти різні теоретико-методологічні принципи в історіографічній практиці дослідників. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, самостійного проведення конкретно-історичних досліджень.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення студентів з основними напрямами та етапами розвитку історичної думки, становленням історії як наукової і фахової дисципліни, теоретичними та методологічними новаціями історичної науки на різних етапах її розвитку, з поняттям теорії та методології історії, археології, архівознавства. Володіння вміннями та навичками застосування загальнонаукових та спеціальних прийомів, методів і методик в дослідницькій практиці, а також основними історичними концепціями, здатністю критично оцінювати результати наукових досліджень. Формування компетентності в області провідних теорій історичного процесу, значних методологічних шкіл, наукових напрямів від часу їх появи і до сучасності.
Рекомендована та необхідна література
Cook Terry. Archival Science and Postmodernism: New Formulation for Old Concepts // Archival Science. - 2001. - No 1. 2. Caplan, J., 1989 Postmodernism, Poststructuralism, and Deconstruction: Notes for Historians. In: Central European History, Vol. 22, No. 3/4, pp. 260-278. 3. Ethan, K., 2007, Haunting History: Deconstruction and the Spirit of Revision. In: History and Theory, Vol. 46.4, pp. 113-143. 4. Jones, A., 2000, Word and Deed: Why a Post-Poststructural History Is Needed, and How It Might Look. In: The Historical Journal, Vol. 43, No. 2, pp. 517-541. 5. Trigger B. G. A history of archaeological thought. 2d ed. Cambridge, Cambridge University Press: 2006. 6. Авторське право і суміжні права в Європі: монографія / Ю. М. Капіца, С. К. Ступак, О. В. Жувака. – К. : Логос, 2012..
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.3 – 10 балів/6 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 10 балів/6 балів. 3. Реферат з тем ЗМ 1: РН 2.5 – 10 балів/6 балів. 4. Реферат з тем ЗМ2: РН 2.6 – 10 балів/6 балів. 5. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1-2.2 – 10 балів/6 балів. 6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ2: РН 2.3-2.4– 10 балів/6 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни