Міждисциплінарні підходи в історії мистецтв
Освітня програма: Історія мистецтв
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Міждисциплінарні підходи в історії мистецтв
Код дисципліни
ОК12
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати основні терміни, поняття та
історію становлення світової
гуманітаристики та соціальних наук
ХІХ – початку ХХІ ст.
Знати теоретико-методологічні
основи соціологічного, культурно-
антропологічного, психоаналітичного
та семіотичного підходів, які можуть
використані в дослідженнях історії
мистецтва..
Вміти характеризувати положення
основних теоретичних концепцій
гуманітарних наук, які можуть бути
використані в дослідженнях історії
мистецтва. Вміти критично аналізувати
виявляти взаємозв’язки між
положеннями різних теоретико-
методологічних підходів.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні особливості та характерні риси формування художньої культури.
2. Вміти охарактеризувати основні періоди історії мистецтва.
3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу,
встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Міждисциплінарні підходи в історії мистецтв / Interdisciplinary
Approaches in Art History» передбачає опанування студентами основами теоретико-
методологічного інструментарію гуманітарних та соціальних наук, зокрема, історичних дисциплін,
соціальної та культурної антропології, соціології та психології мистецтва тощо, з метою його
подальшого застосування у власних наукових дослідженнях. Під час лекційних та семінарських
занять, а також в ході самостійної роботи студенти знайомляться з історією становлення
теоретико-методологічних підходів гуманітарних та соціальних наук. Дисципліна передбачає
опрацювання класичних для світової гуманітаристики наукових праць в контексті проблематики
історії мистецтва.
Рекомендована та необхідна література
1.Baudrillard, J., 2005, The Conspiracy of Art. New York: Columbia University.
2.Benjamin, W., 1969, The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction. In: Hannah
Arendt, ed., Illuminations. New York: Schocken Books. P. 217-242.
3.Bloch, M., 1992, The Historian's Craft. Manchester: Manchester University Press.
4.Bourdieu, P., 1989, Social Space and Symbolic Power. In: Sociological Theory. Vol. 7. No1. P.
14-25.
5. Foucault, M., 1995, Discipline & Punish: The Birth of the Prison. New York: Vintage books.
6. Grant, C, Price, D. et al., 2020, Decolonizing Art History. In: Art history, 43.1, pp. 8-66.
7. Grenfell, M. J. (ed.), 2012, Pierre Bourdieu: Key concepts. New York, London: Routledge.
8. Hölling, H. B., The Archival Turn: Toward New Ways of Conceptualising Changeable Artworks.
In: Rasa Smite et al. (eds). Data Drift: Archiving Media and Data Art in the 21
st c. Riga: RIXC,
LiepU MPLab, pp. 73-88.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, контрольна робота, усне опитування, модульна робота, індивідуальне завдання, підсумкова робота (залік)
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання:
1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.2 — 10 балів/ 6 балів*.
2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.1, 1.2 — 10 балів/ 6 балів.
3. Індивідуальне завдання 1: РН 4.1 - 10 балів/ 6 балів.
4. Індивідуальне завдання 2: РН 4.1 - 15 балів/ 9 балів.
5. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 1): РН 2.1, 2.2, 3.1 - 15 балів/ 9 балів.
6. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ 2): РН 2.1, 2.2, 3.1 - 20 балів/ 12 балів.
7. Підсумкова контрольна робота Р.Н. 2.1, 2.2 - 20 балів / 12 балів
* максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми
контролю.
Мова викладання
англійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни