ОБ'ЄКТИ ПІЗНАВАЛЬНОГО ТУРИЗМУ ПОЛІССЯ, ВОЛИНІ ТА ПОДІЛЛЯ
Освітня програма: Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
ОБ'ЄКТИ ПІЗНАВАЛЬНОГО ТУРИЗМУ ПОЛІССЯ, ВОЛИНІ ТА ПОДІЛЛЯ
Код дисципліни
ВК 2.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Розуміння застосовуваних способів та методів аналізу матеріалів дослідження
Знати наявну етнографічну спадщину України
Вміння аналізувати основні проблеми розвитку етнотуризму як важеля збереження та розвитку етнокультурної спадщини
Вміння інтерпретувати політику України та інших зарубіжних країн щодо розвитку пізнавального туризму
Навички та вміння розробляти і виконувати тематичні дослідження, інтерпретувати дані і робити висновки
Удосконалювати навички та вміння щодо розробки та організації пізнавальних турів
Здатність критично використовувати наукові бази даних та інші відповідні джерела інформації
Здійснювати історико-етнографічний та пам’яткознавчий аналіз з метою впровадження в туристичній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні етапи історії України, основи етнології України,
Вміти проводити пошукову роботу в бібліотеках, відділах картографії та бібліографії, опрацьовувати газетні і журнальні фонди, електронні бази даних.
Володіти елементарними навичками відбору методів та підходів до аналізу явищ матеріальної і духовної культури, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна має комплексний і міждисциплінарний характер, знайомить з особливостями пізнавального, зокрема етнографічного туризму в Україні. Головна увага концентрується на досвіді впровадження пізнавального туризму в регіонах України, насамперед таких як Полісся, Волинь та Поділля. Аналізується специфіка туристичного продукту, особливості його рекламування та впровадження. Студенти отримують практичні знання для опанування туристичною справою.
Мета дисципліни – забезпечити вивчення об’єктів пізнавального туризму Полісся, Волині та Поділля, в першу чергу етнографічних і регіональних особливостей, історико-краєзнавчої спадщини, природних об’єктів, побутової культури як важливих складових сучасного розвитку туристичної галузі.
Рекомендована та необхідна література
Бейдик О. О. Рекреаційно-туристські ресурси України: методологія та методика аналізу, термінологія, районування : монографія / О. Бейдик. – К. : Університет, 2001. – 395 с.
Глушко М. Етнографічне районування України: стан, проблеми, завдання (за матеріалами наукових досліджень другої половини XX – початку XXI ст.) // Вісник Львівського університету. Серія історична. – 2009. – Вип. 44. – С. 179-214.
Країнознавство: підручник / В.П. Крижанівський, М.С. Дорошко, В.І. Головченко та ін. К., 2012. – 439 с.
Крачило М. П. Краєзнавство і туризм: навч. посібник / М. П. Крачило. – К., 1994. – 236 с.
Кляп М.П., Ф. Ф. Шандор Ф.Ф. Сучасні різновиди туризму: навч. посіб. - К., 2011. - 334 с.
Кузік С. П. Географія туризму. Навчальный посібник. – К.: Знання, 2011. - 271 с. [Електронний ресурс]. - Режим https://pidruchniki.com/1584072043738/turizm/geografiya_turizmu
Макарчук С. А.Історико-етнографічні райони України: навч. посібн. – Львів, 2012. – 352 с., 53 іл.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): забезпечити цілісні знання щодо історичних передумов розвитку пізнавального туризму в Україні та світі, навчити студентів застосувати весь арсенал науково-дослідних, спеціальних методів історичної науки для дослідження етнотуристичного потенціалу України. Навчити формуванню етнографічних турів, опануванню навичками їх рекламування.
Навчальна дисципліна сприяє виробленню у студентів професійних навичок, необхідних для роботи в туристично-екскурсійній та краєзнавчій галузі. Світоглядний аспект дисципліни полягає у популяризації пізнавального туризму як важливого інструменту зростанню соціально-економічного добробуту населення та збереження етнокультурної спадщини.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (за модульні контрольні роботи), за виконання індивідуальних завдань, роботу на семінарських заняттях, підсумкову контрольну роботу.
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів і завершується рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1 - 5, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 6 –10. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни