Історія та історико-культурні пам'ятки української діаспори

Освітня програма: Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія та історико-культурні пам'ятки української діаспори
Код дисципліни
ВК 1.5
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати категоріальний апарат історії виникнення та трансформації української діаспори Знати основні шляхи та способи формування західної української еміграції Знати основних діячів та важливі події в історії української діаспори Вміти характеризувати (визначити риси, які характерні й властиві) регіональні особливості історико-культурної спадщини української діаспори Вміти оцінювати роль історико-культурної спадщини в збереженні ідентичності представників української діаспори Вміти здійснити аналіз історико-культурної спадщини української діаспори в конкретно-історичних умовах Вміти з’ясовувати причини, передумови та особливості різних хвиль еміграції українців Вміти здійснювати комунікацію з представниками організацій української діаспори у світі Вміти проводити опитування щодо особливостей життєдіяльності представників української діаспори в Західній Європі та Америці
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати складові елементи історії української діаспори, головні визначення та категорії, етапи формування історико-культурної спадщини української діаспори у світі. Вміти аналізувати законодавчі та нормативно-правові акти у сфері регулювання міграційних процесів та туризму, оцінювати потенційні ризики, які можуть виникати при в’їзді українського громадянина в іншу країну. Володіти елементарними навичками критичного аналізу та встановлення причинно-наслідкових зв’язків між фактами, подіями, явищами і процесами в минулому та сучасності країн Західної Європи та Америки в процесі історичного розвитку.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з історико-культурною спадщиною української діаспори в світі: найбільш визначними діячами світового українства, духовними центрами української церкви у світі, сучасною національною ідентичністю представників української діаспори в різних країнах. З’ясування впливу глобалізації на формування українського глобального простору та консолідації української діаспори у створенні інформаційних та соціальних мережевих структур.
Рекомендована та необхідна література
Атаманенко, А., 2007, Діаспора. У: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, Енциклопедія Сучасної України. Т.7. Київ, С. 662-665. Біловус Л. І. Україномовна періодика у національно-культурному житті української діаспори США (1991–2017 рр.) : монографія. Тернопіль: ТНЕУ, 2017. 608 с. Євтух В. Закордонне українство: навчальний посібник / В.Євтух, В.Трощинський, А.Попок. К.: ВІК, 2005. 308 с. Закон України “Про правовий статус закордоннихукраїнців” від 04.03.2004 :[Електронний ресурс]. – Режим доступу: www.rada.gov.ua. Климаш Р.Б. Українська народна культура в канадських преріях. 2-ге вид. Київ: Дуліби, 2013. 322 с. Ключковська І. Українська діаспора в об’єктиві сучасності – національно-політичний та духовнокультурний феномен (перша-третя хвилі еміграції) / І. Ключковська, Н. Гумницька. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://miok.lviv.ua/?p=379 Кривда Н.Ю. Українськадіаспора: досвідкультуротворення. Київ, 2008. 280 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі) : формування цілісної системи знань про історію української діаспори та її історико-культурну спадщину у світі. У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти елементи науково-дослідної роботи, вміти оцінювати головні тенденції функціонування української діаспори в умовах глобалізації, набути навички роботи із науковою літературою та джерелами, їх застосування для практичного вирішення питань історичної пам’яті та охорони матеріальної й нематеріальної культурної спадщини України в інших країнах, передусім в Західній Європі та Америці.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань; а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу). Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1 –7, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 8–13. Результати навчальної діяльності студентів оцінюються за 100-бальною шкалою.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія Вікторівна Кузіна
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет