Нова та новітня історія країн Західної Європи та Північної Америки

Освітня програма: Краєзнавство, екскурсознавство та історико-культурний туризм

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Нова та новітня історія країн Західної Європи та Північної Америки
Код дисципліни
ОК 22
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основні події і процеси у суспільно-політичній, економічній і культурній сферах в ключових країнах Західної Європи і в Північній Америці з середини XVII ст. до 1918 р. в умовах становлення і розвитку індустріального суспільства; основні події і процеси в міжнародних відносинах 1870-1914 рр., їхні причини, результати і наслідки; причини і перебіг Першої світової війни, найбільш важливі події на фронтах і в дипломатичній сфері; характеристику внутрішнього становища і внутрішньої політики держав-учасниць. Знати основні події і процеси у суспільно-політичній, економічній і культурній сферах в ключових країнах Західної Європи і США у період від завершення Першої світової війни до початку ХХІ ст. Вміти характеризувати і оцінювати основні події, процеси і тенденції розвитку ключових країн Західної Європи з сер. XVII ст. до 1918 р., а також ситуацію у сфері міжнародних відносин, динаміку і напрямки її розвитку на основі аналізу історичних джерел і наукової літератури.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування навчальної дисципліни: Знати основні процеси і події з історії країн Європи і Америки у попередній історичний період. Вміти визначати особливості розвитку Європи і Америки у різних сферах (державного устрою, політичній, соціальній, економічній, культурній), порівнювати їх з розвитком країн інших регіонів світу. Володіти навичками критики джерел, порівняльного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна знайомить студентів з основними подіями в історії ключових держав Західної Європи (з XVII ст.) і США (з часу утворення) до початку ХХІ ст., а також з провідними тенденціями їхнього розвитку і чинниками, що їх обумовили; ставить ці держави у контекст глобальної історії, визначає їхні роль і місце в ній. Висвітлюються процеси модернізації цих держав, включаючи трансформацію політичних і економічних структур, матеріальної і духовної культури, перехід від традиційного до модерного і постмодерного суспільства, та шляхи, якими ці зміни відбувалися. Простежується їхній вплив на долі народів світу. Мета дисципліни – розкриття змісту політичних, економічних, суспільних і культурних процесів у провідних державах Західної Європи і Північної Америки в новий і новітній періоди всесвітньої історії, з XVII cт. до 1918 р. та від завершення Першої світової війни до початку ХХІ ст., їхньої ролі у світовому історичному процесі.
Рекомендована та необхідна література
Гончар Б.М., Городня Н.Д. Нова історія країн Європи та США. 1870-1918 роки : підручник. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2008. – 413 с. Нова історія країн Західної Європи й Північної Америки. XVII – 60-ті рр. ХІХ століття: підручник / Б.М. Гончар, О.П. Машевський, Н.С. Папенко та ін. ; за ред. Б.М. Гончара. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2013. Ададуров, В. Історія Франції. Королівська держава та створення нації (від початків до кінця XVIII століття). Львів: Вид-во УКУ, 2002. Арон Р. Мир і війна між націями. – К., 2000. Гантінгтон С. Протистояння цивілізацій та зміна світового порядку. – Львів, 2006. Гончар Б.М. "Кризова дипломатія": СРСР і США в конфліктах "третього світу" (70-80-і роки) / Б.М. Гончар. – Київ, 1992. – 172 с. Дейвіс, Н. Європа: Історія. Київ: Вид-во Соломії Павличко «Основи», 2008. Дюрозель Ж.-Б. Історія дипломатії від 1919 року до наших днів. – Київ : Основи, 2005. Дейвіс, Норман. Європа. Історія. К., 2000.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): формування у студентів розуміння основних політичних, суспільних, економічних і культурних процесів у ключових державах Західної Європи (з XVII ст.) і США (з часу утворення) до початку ХХІ ст., спільного і особливого у їхньому розвитку, їхнього місця у світовому історичному процесі. Студенти повинні знати і вміти оцінювати основні процеси, події, тенденції і динаміку розвитку провідних країн Західної Європи і США, найбільш важливі події в міжнародних відносинах за їхньою участю; ставити в їх контекст глобальної історії.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем змістових модулів –бали, отримані під час семінарів (усні опитування); за виконання академічних есе; під час модульного контролю (за виконання тестових завдань) – та бали, отримані під час складання підсумкового контролю (екзамену) за виконання запропонованих завдань. Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів і завершується рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, академічні есе) і підсумкове оцінювання (екзамен). Загальна сума балів – 100 балів. З них семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів.
Мова викладання
українська