Процеси глобалізації в світі та Україні: витоки, наслідки, перспективи
Освітня програма: Практична (публічна) історія з поглибленим вивченням іноземних мов
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Процеси глобалізації в світі та Україні: витоки, наслідки, перспективи
Код дисципліни
ВК.2.09
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Сформувати у студентів системну уяву про сутність глобалізації, сучасні глобальні проблеми, знання основних моделей та механізмів глобального управління, спрямованих на розв’язання глобальних проблем і криз. Надати знання з історії виникнення та розвитку процесів глобалізації. Їх впливу на життя та соціумів та держав та ролі й перспектив України в цих процесах. Закласти розуміння причин та основних факторів, що визначають розвиток глобалізаційних процесів та їх наслідки для розвитку людства.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу «Вступ до публічної історії», курсу «Вступ до університетських студій» та курсу «Інформаційні технології в публічній історії: минуле та сучасне».
Зміст навчальної дисципліни
Етапи глобалізації в історії людства. Передумови і рушійні сили глобалізаційних процесів в історії. Причини, фактори та основні тенденції сучасних процесів глобалізації. Тенденцій та наслідків глобалізаційних процесів сучасності. З’ясування головних суб’єктів та об’єктів глобалізації в нинішньому світі. Явища, кризи
та проблеми глобалізаційних процесів 21 ст. Місце та перспективи України в сучасних процесах глобалізації.
Загальний обсяг 120 год., в тому числі: Лекцій – 30 год. Семінари – 14 год. Самостійна робота – 76 год. Залік..
Рекомендована та необхідна література
1.Бауман, Зігмунд. Глобалізація. Наслідки для людини і суспільства. – К.: Видавничий дім «Києво-Могилянська академія», 2008.
2. Войтович Р. В. Вплив глобалізації на систему державного управління (теоретико-методологічний аналіз) : монографія / Р. В. Войтович. – К. : Вид-во НАДУ, 2007.
3. Глобальне управління – 2025 : доповідь Національної розвідувальної ради США та Інституту ЄС із досліджень безпеки / пер. з англ. Г. Лелів. – Л. : Літопис, 2011.
4. Дорошкевич А. С. Філософія глобальних проблем сучасності : консп. лекцій / А. С. Дорошкевич. – Х. : ХНАДУ, 2014.
5. Лук’яненко Д.Г. /Стратегії економічного розвитку в умовах глобалізації: монографія. –К.: КНЕУ, 2001.
5. Скрипник О. М. Історія міжнародних організацій : навч. посіб. / О. М. Скрипник. – Умань : ПП Жовтий О.О., 2011.
6. Суліма Є. М. Глобалістика : підручник / Є. М. Суліма. – К. : Вища школа, 2010.
7. Стігліц, Джозеф. Глобалізація та її тягар. – К.: Видавничий дім «Києво-Могилянська академія», 2003.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінарські заняття, тестові завдання та самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входить Вступ, теми 1–7, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 8–14.
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів:
- бали, отримані за роботу на семінарських заняттях;
- бали, отримані за модульні контрольні роботи (тести);
- бали, отримані за самостійну роботу (за підготовку есе).
Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 80 балів; підсумкове оцінювання (залік) – максимум 20 балів).
Методи та критерії оцінювання
СЕМІНАРИ
Упродовж семестру оцінюється робота студента під час кожного семінару (доповідь, відповідь на питання викладача, доповнення, участь у дискусії, виконання письмових завдань): від 0,5 до 5 балів.
МОДУЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ
Завдання містить 10 тестових питань. Кожне завдання оцінюється в 0,5 бали. Максимальна кількість балів, яку студент може набрати за МК – 5 балів.
САМОСТІЙНА РОБОТА
Предметом самостійної роботи є опрацювання як окремих тем, так і деяких розділів тем курсу. Максимум - 10 балів.
ЗАЛІК
Проводиться у формі підсумкової контрольної роботи у вигляді тестування, що складається з 20 тестових завдань, кожне з яких оцінюється в 1 бал. Максимально можна отримати 20 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни