Соціокультурні міфи та сучасність
Освітня програма: Практична (публічна) історія з поглибленим вивченням іноземних мов
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Соціокультурні міфи та сучасність
Код дисципліни
ВК.2.07
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Сформувати у студентів системну уяву про роль соціокультурних міфів в історичних процесах та їх визначальний вплив на поведінку людей, розвиток цивілізацій, держав та соціумів від давнини до сучасності. Виробити у студентів навички аналізу причин та основних факторів формування певних суспільних міфів в культурно-інформаційному просторі та свідомості народів, і їх впливу на суспільні події й політичне, економічне та соціальне життя країн. Ознайомити з характерними різновидами сучасних міфів та стереотипів характерних для постіндустріального суспільства.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу «Вступ до публічної історії», курсу «Вступ до університетських студій» та курсу «Інформаційні технології в публічній історії: минуле та сучасне».
Зміст навчальної дисципліни
Основні соціокультурні міфи в історії та їх значення в розвитку людства. Передумови іі чинники, утворення в минулому та сьогоденні стійких домінуючих інформаційних міфів й стереотипів в культурному просторі людських соціумів. Типи, відмінності та характерні особливості інформаційних міфів в історії та сучасності. Їх вплив на свідомість, життя і поведінку людей та суспільні події в історії.
Загальний обсяг 120 год., в тому числі: Лекцій – 30 год. Семінари – 14 год. Самостійна робота – 76 год. Залік..
Рекомендована та необхідна література
1.Андрієнко О. В. Світоглядні трансформації соціальної міфології у демократичному суспільстві: монографія.– Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського. – Донецьк, 2011.
2. Ганс Рослінг. Фактологія. Десять хибних уявлень про світ. – К.: Вид-во «Наш Формат», 2019.
3. Зеленін Всеволод.Основи міфодизайну. Психотехнології керування медіареальністю. Навчально - методичний посібник. – К.: Вид-во «Гнозіс», 2017.
4. Зражевська Н. І. Розуміння медіакультури: комунікація, постмодерн, ідентичність, ідеології, медіаконтроль: монографія. – Черкаси, 2012.
5. Сєрова Ю. В. Соціальна міфотворчість в контексті детермінант масового суспільства / Ю. В. Сєрова // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії . – 2014. – Вип. 56. – с. 218 – 227.
6. Павлюк Л.С. Знак, символ, міф у масовій комунікації / Л.С. Павлюк. – Львів, 2006.
7. Хавкіна Л. М. Сучасний український рекламний міф: монографія / Л. М. Хавкіна; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. – Х., 2010.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінарські заняття, тестові завдання та самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входить Вступ, теми 1–7, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 8–14.
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів:
- бали, отримані за роботу на семінарських заняттях;
- бали, отримані за модульні контрольні роботи (тести);
- бали, отримані за самостійну роботу (за підготовку есе).
Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 80 балів; підсумкове оцінювання (залік) – максимум 20 балів).
Методи та критерії оцінювання
СЕМІНАРИ
Упродовж семестру оцінюється робота студента під час кожного семінару (доповідь, відповідь на питання викладача, доповнення, участь у дискусії, виконання письмових завдань): від 0,5 до 5 балів.
МОДУЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ
Завдання містить 10 тестових питань. Кожне завдання оцінюється в 0,5 бали. Максимальна кількість балів, яку студент може набрати за МК – 5 балів.
САМОСТІЙНА РОБОТА
Предметом самостійної роботи є опрацювання як окремих тем, так і деяких розділів тем курсу. Максимум - 10 балів.
ЗАЛІК
Проводиться у формі підсумкової контрольної роботи у вигляді тестування, що складається з 20 тестових завдань, кожне з яких оцінюється в 1 бал. Максимально можна отримати 20 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни