Американська радянологія і радянське американознавство

Освітня програма: Практична (публічна) історія з поглибленим вивченням іноземних мов

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Американська радянологія і радянське американознавство
Код дисципліни
ВК.2.11
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Сформувати у студентів системні знання щодо розвитку вивчення історії СРСР у США та США в СРСР, проаналізувати основні етапи, концепції та підходи американської радянології та радянського американознавства, розглянути біографії відомих радянологів та американістів як публічних інтелектуалів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу «Новітня історія країн Західної Європи та Північної Америки».
Зміст навчальної дисципліни
Аналіз причин та історичних обставин формування слов’янознавства у США. Ознайомлення з основними засадами, провідними тенденціями, напрямками, ідеями та етапами американської радянології. Вивчення особливостей розвитку американознавства в СРСР. Загальний обсяг 90 год., в тому числі: Лекцій – 30 год. Самостійна робота – 60 год. Залік.
Рекомендована та необхідна література
1. Арендт Х. Истоки тоталитаризма. – 1996. 2. Лаас Н. Соціальна історія СРСР в американській історіографії: теоретичні дискусії 1980–2000-х років // УІЖ. 2010. № 4. С.170–191. 3. Малиа М. Из-под глыб, но что? Очерк истории западной советологии // Отечественная история. 1997. № 5. С. 93–109. 4. Månson P. Sovietology: The knowledge of the Soviet Union. A short overview and analysis of the Western academic discussion about the USSR and its relation to politics and ideology. 2019. 5. Soviet Studies in the United States, Amerikanistika in Russia: Mutual Representations in Academic Projects. 2016. 6. Zhuk S. Soviet Americana: The Cultural History of Russian and Ukrainian Americanists. 2018. 7. Unger A. On the Meaning of "Sovietology" // Communist and Post-Communist Studies. 1998. Vol. 31, No. 1. Р. 17–27.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції та самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1–6, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 7–12. Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з тем двох змістових модулів: - бали, отримані за модульні контрольні роботи (тести); - бали, отримані за усні відповіді під час опитування і дискусій на лекціях; - бали, отримані за самостійну роботу. Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 100 балів).
Методи та критерії оцінювання
ОПИТУВАННЯ Упродовж семестру оцінюється робота студента під час лекцій (відповідь на питання викладача, участь у дискусії, запитання, виконання письмових завдань): від 1 до 2 балів. МОДУЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ Завдання містить 5 тестових і 2 широкі питання. Кожне тестове завдання оцінюється в 2 бали, кожне широке питання – у 5 балів. Максимальна кількість балів, яку студент може набрати за МК – 20 балів. САМОСТІЙНА РОБОТА Предметом самостійної роботи є опрацювання як окремих тем, так і деяких розділів тем курсу. Вона може проводитися у формі написання рефератів, есе, виступів з доповідями. Максимум - 20 балів. ЗАЛІК виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни