Контроверсійні проблеми сучасної історичної культури
Освітня програма: Практична (публічна) історія з поглибленим вивченням іноземних мов
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Контроверсійні проблеми сучасної історичної культури
Код дисципліни
ВК.2.04
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати зміст і межі застосування поняття «історична культура».
1.2 Знати основні підходи та концептуальні засади аналізу історичної культури.
1.3 Знати особливості сучасної історичної культури в Україні та світі.
1.4 Знати ключові контроверсійні проблеми сучасного історичного дискурсу в Україні.
2.1 Вміти аналізувати та представляти різні історіографічні позиції щодо основних проблем сучасної історичної культури в рамках групової дискусії.
2.2 Вміти визначати роль та місце інтерпретацій минулого в перебігу суспільно-політичних процесів.
2.3 Вміти аналізувати публічний дискурс щодо минулого в широкому ідеологічному та політичному контексті.
2.4 Вміти визначати культурне, ідеологічне та політичне підґрунтя зіткнення різних методологічних підходів та інтерпретацій історії.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів «Публічне мовлення та міжкультурна комунікація», «Історична політика та політика пам’яті» та «Основи написання академічного та популярного тексту».
2. Знати базову фахову історичну термінологію.
3. Володіти навичками критичного аналізу історичних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
В рамках навчального курсу «Контроверсійні проблеми сучасної історичної культури» головна увага буде зосереджена на висвітленні та аналізі центральних тем актуального публічного дискурсу щодо минулого в Україні та світі. Студентам буде надана можливість навчитися аналізувати такі дискусії в широкому політичному та ідеологічному контексті. При цьому предметом такого налізу будуть не лише наукові тексти, але й публікації у ЗМІ та в соціальних мережах. Значна увага буде приділена ролі різних інституційних акторів та різних каналів поширення історичної інформації в суспільних дискусіях щодо минулого. Курс має сприяти розвитку специфічних навичок публічних істориків, поглиблювати вміння та компетенції, необхідні для ведення публічних дискусій на історичну тематику, поєднувати інструменти наукового аналізу та публічної репрезентації результатів історичних досліджень.
Рекомендована та необхідна література
1. Боровик М. Теорія проти історії, або хто створив «радянські нації»? Частина1 // Historians. – Електронний ресурс https://www.historians.in.ua/index.php/en/dyskusiya/2747-mikola-borovik-teoriya-proti-istoriji-abo-khto-stvoriv-radyanski-natsiji
2. Боровик М. Теорія проти історії, або хто створив «радянські нації»? Частина2 // Historians. – Електронний ресурс https://www.historians.in.ua/index.php/en/dyskusiya/2755-mikola-borovik-teoriya-proti-istoriji-abo-khto-stvoriv-radyanski-natsiji-chastina-2
3. Грицак Я. Із селян – у націю // Нарис історії України. Формування модерної нації XIX – ХХ століття. – Київ: Yakaboo publishing, 2019. – С. 111 – 190.
4. Ґраціозі А. Голод у СРСР 1931 – 1933 рр. та український голодомор: чи можлива нова інтерпретація? / Ґраціозі Андреа // Український історичний журнал. – 2005. – № 3. – С. 120-131.
5. Залізняк Л. Походження українців: між наукою та ідеологією. – К.: Темпора, 2008. – 104 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Самостійна робота, лекції, семінари.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з обох тематичних блоків – бали, отримані під час семінарів (усне опитування); бали, отримані за модульні контрольні роботи; бали, отримані за виконання групового дослідницького проєкту, а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (іспиту), а саме: за виконання запропонованих завдань.
Оцінка успішності знань студентів здійснюється у двох формах: семестрове оцінювання (усне опитування, контрольні роботи, груповий дослідницький проєкт) і підсумкове оцінювання (іспит).
Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) – 40 балів).
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни