Інформаційні технології в публічній історії: минуле та сучасне

Освітня програма: Практична (публічна) історія з поглибленим вивченням іноземних мов

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Інформаційні технології в публічній історії: минуле та сучасне
Код дисципліни
ОК.36
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати історію виникнення та специфіку еволюції інформативно-комунікативних засобів в історії людства. Розуміти значення та вплив інформаційних технологій в соціальних, економічних, політичних, воєнних та культурних процесах в розвитку народів та країн. Вміти працювати з інформацією, ефективно використовуючи комунікативні інструменти сучасності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсу «Вступ до публічної історії».
Зміст навчальної дисципліни
Історія розвитку інформаційних технологій в історії людства від давнини до сучасності. Чинники виникнення та еволюції інформаційно-комунікативних засобів в різних регіонах світу та цивілізаціях та їх вплив на життя людей. Визначення найбільш важливих інформаційних технологій та їх роль в в соціальних, економічних, політичних, воєнних та культурних процесах в розвитку народів та країн. Загальний обсяг 90 год., в тому числі: Лекцій – 30 год. Семінари – 14 год. Самостійна робота – 46 год. Екзамен.
Рекомендована та необхідна література
1. Боднар І. Р. Сучасні реалії інформаційного суспільства: проблеми становлення та перспективи розвитку: монографія. Львів : Видавництво Львівської комерційної академії, 2013. 2. Висоцька О.Є. Комунікація як основа соціальних перетворень(у контексті становлення постмодерного суспільства): Монографія. Дніпропетровськ: «Інновація», 2009. 3. Левін В.І., Історія інформаційних технологій. БІНОМ. Лабораторія знань, Інтернет-університет інформаційних технологій – ІНТУІТ. 2007. 4. Лук’яненко О. В. Вплив засобів масової комунікації на еволюцію політичної свідомості громадян: методологічний аспект. Філософські обрії.2019. Вип. 42. С. 42-46. 5. Сіленко А. Інформаційні технологій – новий імпульс для пошуків парадигми майбутнього суспільства // Політичний менеджмент. – 2007. - №3. – С. 96-111. 6. Полунов Ю.Л. Від абака до комп'ютера: долі людей і машин, РР. 2004р.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінарські заняття, тестові завдання та самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1–7, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 8–15. Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів: - бали, отримані за роботу на семінарських заняттях; - бали, отримані за модульні контрольні роботи (тести); - бали, отримані за самостійну роботу (за підготовку есе). Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів).
Методи та критерії оцінювання
СЕМІНАРИ Упродовж семестру оцінюється робота студента під час кожного семінару (доповідь, відповідь на питання викладача, доповнення, участь у дискусії, виконання письмових завдань): від 0,5 до 2 балів. МОДУЛЬНИЙ КОНТРОЛЬ Завдання містить 22 тестових питань. Кожне завдання оцінюється в 0,5 бали. Максимальна кількість балів, яку студент може набрати за МК – 11 балів. САМОСТІЙНА РОБОТА Предметом самостійної роботи є опрацювання як окремих тем, так і деяких розділів тем курсу. Максимум - 4 бали. ЕКЗАМЕН Білет містить два завдання, кожне з яких оцінюється у 20 балів.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни