Археологія та преісторія
Освітня програма: Практична (публічна) історія з поглибленим вивченням іноземних мов
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Археологія та преісторія
Код дисципліни
ОК.08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Формування цілісної системи знань про історичну реконструкцію основних етапів становлення людства на основі джерел археології та преісторії. У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти початкові елементи науково-дослідної роботи, вміти оцінювати головні тенденції, динаміку та основні культурно-хронологічні етапи розвитку на основі археологічних та преісторичних джерел. Аналізувати джерела та методи археології і преісторії, набути навички роботи із науковою літературою.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Немає
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з основними джерелами та методами дослідження археології та преісторії. Розкриття процесу дослідження та взаємозв’язку археологічних, біологічних та геологічних джерел для відтворення етапів становлення та реконструкції історії людства. Визначення специфіки джерельної бази археології та преісторії в процесі моделювання та реконструкції історичних процесів. З’ясування основних методів дослідження археології та преісторії. Висвітлення загальних періодизацїйних схем та хронології важливих історико-археологічних етапів. Початковий аналіз та групування джерел археології та преісторії.
Рекомендована та необхідна література
1. Абашина Н.С., Козак Д.Н., Синиця Є.В., Терпиловський Р.В. Давні слов’яни: археологія та історія. Навчальний посібник. – К., 2012.
2. Археология УССР (т. 2, 3). – К., 1985-1986.
3. Археологія України. Курс лекцій. – К., 2005.
4. Археологія УРСР (т. 2, 3). – К., 1972-1975.
5. Давня історія України (т. 1-3). – К., 1997-2000.
6. Ситник О. Культурна антрополоrія: походження людини і суспільства. Навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012.
7. Словник-довідник з археології. – К., 1996.
8. Станко В.Н., Гладких М.І., Сегеда С.П. Історія первісного суспільства. - К.: Либідь, 1999.
9. Степанчук В.М., Матвіїшина Ж.М., Рижов С.М. Кармазиненко С. П. Давня людина: палеогеографія та археологія. Київ: Наукова думка, 2013.
10. Україна: хронологія розвитку з давніх часів до пізньої античності. Том 1. – К.: КВІЦ, 2007.
11. Chazan, Michael. World Prehistory and Archaeology: pathways through time. World Prehistory and Archaeology, 3rd ed, Routledge, 2016
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Годин - 90, лекцій - 28, семінарів - 16, самостійна робота - 46.
- семестрове оцінювання:
1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1, 1.3 – 10 балів/5 балів*.
2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 10 балів/5 балів.
3. Реферат з тем ЗМ 1: РН 2.5 – 5 бали/3 бали.
4. Реферат з тем ЗМ2: РН 2.6 – 5 бали/3 бали.
5. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ1: РН 2.1-2.2 – 15 балів/10 балів.
6. Оцінювання роботи під час семінарських занять ЗМ2: РН 2.3-2.4– 15 балів/10 балів.
- підсумкове оцінювання:
- форма оцінювання – екзамен;
- максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40 балів;
- форма проведення екзамену – письмова, види завдань – тести
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані під час семінарів (усні опитування); бали, отримані за виконання рефератів; бали, отримані під час модульного контролю (за виконання тестових завдань), а також бали, отримані під час складання підсумкового контролю (екзамену), а саме: за виконання запропонованих тестових завдань.
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу. У змістовий модуль 1 (ЗМ1) входять теми 1-4, у змістовий модуль 2 (ЗМ2) – теми 5-8.
Загальна сума балів – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів).
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни