Вступ до публічної історії
Освітня програма: Практична (публічна) історія з поглибленим вивченням іноземних мов
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Вступ до публічної історії
Код дисципліни
ОК.26
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
1.1 Знати значення публічної історії для внутрішньої та зовнішньої політики держави: закордонний і вітчизняний досвід
1.2 Знати форми роботи з минулим, орієнтовані на широку аудиторію
1.3. Знати сучасні технології візуалізації історії: теоретичні і практичні аспекти
1.4 Знати основи коммеморативних практик та їх використання в локальній історії, історичній урбаністиці та реконструкторському русі
2.1 Вміти визначати найважливіші тенденції розвитку сучасного суспільства з метою таргетування продуктів публічної історії.
2.2 Вміти створювати історичний продукт на основі принципу кастомізації
2.3 Вміти використовувати теоретичні знання у практиці
на засадах креативного консюмеризму
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
знати:
- найважливіші факти, події та процеси історичного минулого українського народу і людства загалом, необхідні для використання у публічній історії;
- основні ціннісні орієнтири і досвід, набутий українством в процесі історичного поступу від давнини до сучасності;
- основні тенденції розвитку сучасного світу і незалежної України;
вміти:
- орієнтуватися в історичному часі, встановлювати близькі та далекі причино-наслідкові зв’язки, розглядати суспільні явища в конкретно-історичних умовах;
- визначати і застосовувати теоретичні поняття для аналізу й пояснень історичних явищ і подій, розуміти множинність трактувань минулого та зіставляти різні його інтерпретації.
Зміст навчальної дисципліни
Практична /публічна історія є вельми розвиненим на Заході і новим в Україні напрямком освіти і діяльності, що спирається на принцип міждисциплінарності. Завдання практичної історії – пояснення або презентація історичних знань більш зрозумілими засобами. Беручи участь у створенні продуктів ЗМІ, історичних романів, кіно, серіалів, відеоігор, костюмованих вистав, реконструкцій, перформансів, івентів тощо публічна історія виводить традиційну науку за межі університетів та академічних проектів до широкого загалу. Шлях – поєднання історії і масової культури. За сучасних умов зростання масового інтересу до історії публіка вимагає не тільки видовищності, але й достовірності. Мета публічної / практичної історії – задовольнити людське бажання розважатися і одержувати знання одночасно, не поступаючись при цьому принципами наукової доброчесності.
Рекомендована та необхідна література
1. Орлова Т. Актуальність курсу публічної історії для університетської освіти України //Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Історія. – 2020. - № 146. – С. 37 – 40.
2. Орлова Т. Публічна історія – нове поле міждисциплінарності //Знання. Освіта. Освіченість. Зб. матеріалів V міжнар. наук.-практ. конф., м. Вінниця, 1 – 2 жовтня 2020 р. – Вінниця: ВНТУ, 2020. – С. 108 – 113.
3. Cauvin T. Public History: A Textbook of Practice. – N.Y.: Routlege Taylor & Francis Group, 2016.
4. Jordanova L. History in Practice. – L.: Arnold, 2000.
5. Kelley R. Public History: Its Origins, Nature and Prospects //American Historical Review. – 1987. – Vol. 92. - № 5 – P. 1162 – 1174.
6. Liddington J. What is Public History? Publics and Their Pasts, Meanings and Practices //Oral History. – 2002. - №1 (30). – P. 83 – 93.
7. Noiret S. Global and International Public History //Public History Weekly. – 2014. - № 2.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, залік.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем змістових модулів – бали, отримані під час семінарів (усні опитування); за виконання самостійної роботи (реферат); отримані під час модульного контролю (тестові завдання); отримані під час складання підсумкового контролю (залік) за виконання запропонованих завдань.
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів і завершується рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу.
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (модульний контроль, усне опитування, реферат) і підсумкове оцінювання (залік).
Загальна сума балів – 100 балів (з них: семестрове оцінювання 80 балів; підсумкове оцінювання (залік) – 20 балів).
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни