Психолінгвістика

Освітня програма: Міжкультурна германістика (німецька та англійська мови)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Психолінгвістика
Код дисципліни
ВБ 1.1
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрямки і школи в лінгвістиці. ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти обраної філологічної спеціалізації. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з обраної філологічної галузі для розв'язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Програма розрахована на студентів, які оволоділи, сформованими при опануванні практичними та теоретичними курсами в межах бакалаврських та магістерських освітніх програм першого року навчання. Студент повинен знати: базові поняття й основні напрямки розвитку лінгвістики і ділової комунікації; психолого-педагогічні засади комунікативної компетентності; вміти: застосовувати системні знання з психології та методики навчання іноземних мов; володіти навичками добору, аналізу, систематизації та інтерпретації мовленнєвих фактів; спілкування на лінгвістичні теми.
Зміст навчальної дисципліни
Метою дисципліни є ознайомлення студентів з предметом, структурою й методами сучасної психолінгвістики; формування уявлення про особливості функціонування мови, мислення та мовлення. Її предметом є вивчення психолінгвістики як науки, основних напрямків у психолінгвістиці, методів психолінгвістичних досліджень, психолінгвістичних процесів породження, сприймання та формування мовлення. Знання з психолінгвістики дозволять застосовувати основні психолінгвістичні методики, визначати національні та універсальні риси в мовленні, характеризувати особливості комунікативного впливу на структуру свідомості. Навчання проводиться у вигляді лекцій, семінарських занять та самостійної роботи студентів. Завершується дисципліна заліком наприкінці семестру.
Рекомендована та необхідна література
Бацевич Ф.С. Основи комунікативної лінгвістики : підр. Київ : ВЦ Академія, 2004. 344 с. Воробйова Л.М. Основи психолінгвістики : навч. посібн. Рівне, 2007. 192 с. Воробйова Л.М. Психолінгвістичний глосарій : навч. посібн. Рівне, 2011. 128с. Засєкіна Л. В., Засєкін С. В. Вступ до психолінгвістики : навч. посібн. Острог : Національний університет «Острозька академія», 2002. 168 с. Калмикова Л. О. Психологія мовлення і психолінгвістика : навч. посібн. Переяслав-Хмельницький : Переяслав-Хмельницький пед. ін- т, 2008. 325с. Куранова С. І. Основи психолінгвістики : навч. посібн. Київ : ВЦ Академія, 2012. 208 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: відповідь на семінарському занятті; доповнення, участь у дискусії; проєкти, презентації; письмові тести; завдання, які виконуються у процесі самостійної роботи.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: максимальна кількість балів протягом семестру – 100 балів; відповідь на семінарському занятті: РН 1.1-4 – 24 бали; доповнення, участь у дискусії: РН 1.1-4 – 16 балів; проєкти, презентації – 20 балів; проміжний контроль – письмові тести: РН 1.1-1.3, 2.1, 2.3, 4 – 20 балів; завдання, які виконуються у процесі самостійної роботи: РН 1.1–1.3, 2.1–2.3, 3, 4 – 20 балів
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології