Культурні процеси в країнах Центральної і Південно-Східної Європи ХІХ – ХХІ ст.

Освітня програма: Східноєвропейські історичні студії

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Культурні процеси в країнах Центральної і Південно-Східної Європи ХІХ – ХХІ ст.
Код дисципліни
ОК 39.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати характер зв'язків між культурними надбаннями народів Європи. Вміти надати характеристику творчій діяльності видатних майстрів мистецтва та культури Центральної та Південно-Східної Свропи Вміти враховувати на практиці теоретичні знання про процеси етнічної асиміляції та конфронтації в країнах регіону. Вміти орієнтуватися в проблемах походження, історії, традицій культури побуту народів регіону. Вміти робити етнографічний аналіз народів центрально-південно-східного регіону
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Володіти знаннями соціально-економічної та політичної історії регіону, особливістю історичного розвитку регіону Центральної та Південно-Східної Європи; 2. Вміти застосовувати набуті знання для аналізу специфіки релігійних, культурних та класичних рис розвитку мистецтва та культури регіону; 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв'язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна спрямована на ознайомлення студентів із напрямами та закономірностями розвитку культури народів Центральної та Південно-Східної Європи, Яка стала відображенням соціально-економічних та політичних процесів регіону, релігійного питання та міжнаціональних відносин. Період ХІХ - початок ХХ ст. ст. характеризується появою нового бачення світу, що змінило ставлення до предметів мистецтва, реалій буття і світосприйняття. ХХ - початок ХХІ ст. стало часом пошуків нових прийомів у мистецтві, музиці, архітектурі, літературі, кінематографі і т. д. Важливим аспектом вивчення культури Центральної та Південно-Східної Європи є пізнання створених нових стилів, які відповідають новому світогляду народів у продовж XIX - до початку ХХІ ст.
Рекомендована та необхідна література
1. Вулф Л. Винайдення Східної Европи: Мапа цивілізації у свідомості епохи Просвітництва. - К., 2009. 2. Зашкільняк Л., Крикун М. Історія Польщі: Від найдавніших часів до наших днів. - Львів, 2002. 3. Зашкільняк Л.О. Історія Центрально-Східної Європи. Львів, 2001 5. Ротшильд Дж. Східно-Центральна Європа між двома світовими війнами - К., 2001 7. Чорній В. Історія Болгарії / В. Чорній. - Львів, 2007. 7. Хрестоматія з історії західних та південних слов'ян. Т. 2: Нова доба : навч. посіб. для студентів ВНЗ / уклад. В. І. Яровий, О. С. Антонюк, І. В. Малацай; за ред. В. І. Яровий. - Київ, 2016.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, іспит.
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота 1, (тест): РН 1.1, 1.3. - 10 балів/ 6 балів. * Контрольна робота 2 (тест): PH 1.2, 1.4 - 10 балів/ 6 балів. 2. Індивідуальна робота 1: РН 2.4 - 6 балів / 4 бали Індивідуальна робота 2: РН 2.5 - 6 балів / 4 бали. 3. Робота під час семінарських занять 1 3М: PH 1.1, 1.4, 2.2, 3.1 - 12 балів /8 балів Робота під час семінарських занять 23М: PH 1.3, 2.1, 2.3, 4.1 - 12 балів /8 балів. підсумкове оцінювання у формі іспиту: Іспит: 3.1, 4.1 - 40 балів / 24 бали * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. - форма оцінювання - іспит; - максимальна кількість балів, які може отримати студент - 40 балів
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни