Історія середніх віків та раннього нового часу
Освітня програма: Східноєвропейські історичні студії
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Історія середніх віків та раннього нового часу
Код дисципліни
ОК 16.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати стан джерельної бази та, основні події і процеси в державах Західної Європи в епоху раннього нового часу. Знати основні тенденції їхнього розвитку та чинники, що на них впливали. Знати основні риси та типологічні особливості розвитку країн Західної Європи в середні віки та ранньомодерну добу. Вміти визначати й аналізувати особливості суспільно-політичних, культурних, релігійно-ідеологічних, етнодемографічних та економічних процесів в епоху середньовіччя та раннього нового часу. Вміти порівнювати розвиток західноєвропейських країн у середньовічну добу і ранній новий час; структуровано й аргументовано викладати в усній, письмовій формі свої знання і думки стосовно навчальної проблематики дисципліни.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати найважливіші факти, події та процеси історії європейських народів епохи античності. Вміти визначати особливості розвитку та характерні риси, що властиві для суспільного ладу, державного устрою, економічно-господарської сфери, культурного та релігійно- ідеологічного розвитку середньовічної та ранньомодерної Західної Європи; системно аналізувати ці риси у порівнянні між собою. Володіти навичками пошуку і критики джерел, роботи з інформаційними ресурсами й історичними картами, встановлення причинно-наслідкових зв'язків в опрацюванні джерел та наукової літератури.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Історія середніх віків та раннього нового часу» знайомить студентів з основними напрямками досліджень, що присвячені історичному та культурному розвитку країн Західної Європи в епоху середньовіччя та раннього нового часу (V - перша - половина ХѴІІ ст.); писемними, візуальними й археологічними джерелами та сучасними міждисциплінарними підходами до їх опрацювання. У процесі вивчення дисципліни розглядаються суспільно-політичні, культурні, релігійно-ідеологічні, етнодемографічні та економічні чинники в історичному розвитку тогочасної європейської цивілізації V - першої половини ХVІІ ст.. Значна увага приділяється ролі католицької церкви в житті середньовічних та ранньомодерних суспільств Західної Європи, державотворчим процесам, політичному устрою та міжнародним відносинам.
Рекомендована та необхідна література
1. Arnold J. What is Medieval History? Wiley; 2nd edition. 2020.
2. Bentley, Jerry H., Subrahmanyam S., Wiesner-Hanks, Merry E. The Cambridge World History, Volume 6: The Construction of a Global World, 1400-1800 CE, Part 1: Foundations. Cambridge: Cambridge University Press, 2019.
3. Bentley, Jerry H., Subrahmanyam S., Wiesner-Hanks, Merry E. The Cambridge World History, Volume 6: The Construction of a Global World, 1400-1800 CE, Part 2: Patterns of Change. Cambridge: Cambridge University Press, 2019.
4. History of Medieval and Renaissance Europe: Primary Documents (EuroDocs Creator: Richard Hacken, European Studies Librarian, Harold B. Lee Library, Brigham Young University, Provo, Utah, USA): https://eudocs.lib.byu.edu/index.php/History_of_Medieval_and_Renaissance_ Europe:_Primary_Documents
5. Lotz-Heumann U. A Sourcebook of Early Modern European History: Life, Death, and Everything in Between. Routledge, 2019.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, іспит.
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота з тем ЗМІ: PH.1.1, 1.3 - 10 балів/ 6 балів*
2. Контрольна робота з тем 3М2: РН 1.2, 1.3-10 балів/ 6 балів.
3. Самостійна робота ЗМІ (академічне есе): РН 1.1, 1.3 - 10 балів/ 6 балів.
4. Самостійна робота 3М2 (академічне есе): РН 1.2, 1.3 - 10 балів/ 6 балів.
5. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМІ): РН 1.1, 1.3 – 10 балів/ 6 балів.
6. Оцінювання роботи під час семінарських занять (ЗМ2): РН 1.2., 1.3. - 10 балів/ 6
балів.
* максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної Форми контролю. підсумкове оцінювання: форма оцінювання - іспит;
- максимальна кількість балів, які може отримати студент - 40 балів
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни