Сучасні теорії в англійській філології
Освітня програма: Міжкультурна германістика (німецька та англійська мови)
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Сучасні теорії в англійській філології
Код дисципліни
ОК 05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 7. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрями і школи в лінгвістиці. ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти обраної філологічної спеціалізації. ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них як фахівцям, так і широкому загалу. ПРН 16. Використовувати спеціалізовані концептуальні знання з обраної філологічної галузі для розв'язання складних задач і проблем, що потребує оновлення та інтеграції знань, часто в умовах неповної/недостатньої інформації та суперечливих вимог.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Студент повинен знати основні лінгвістичні терміни, основні мовознавчі поняття; теоретичні основи базових лінгвістичних курсів, основи методів лінгвістичного аналізу; принципи аналізу мовного матеріалу; особливості семантики, будови та функціонування одиниць усіх рівнів англійської мови; особливості формування текстів у межах різновидів дискурсу і функціональних стилів;.
Студент повинен вміти застосовувати лінгвістичний інструментарій на практиці; володіти навичками добору, аналізу та інтерпретації мовних фактів; спілкування на лінгвістичні теми.
Зміст навчальної дисципліни
Курс охоплює широкий спектр питань теорії англійської мови, її еволюції до сучасного стану англійської мови як глобальної мови, мови міжкультурної комунікації, до найбільш перспективних напрямів її дослідження, а саме соціолінгвістика, еколінгвістика, корпусна лінгвістика, експериментальна фонетика, лінгвістичний ландшафт, мультимодальність, дискурсивний аналіз. Студентам пропонуються завдання для самостійної роботи, що вимагає аналітичних спостережень, лінгвістичного дослідження, самостійного вивчення сучасних мовних даних, самостійної роботи з сучасними мовними даними та академічними виданнями.
Рекомендована та необхідна література
Theo van Leeuwen Discourse and Practice. New Tools for Critical Discourse Analysis.-2008, 185p.
John Sinclair Trust the Text. Language, corpus and discourse. Edited with Ronald Carter.- Routledge, 2004.- 223p.
Kirk St.Amant Linguistic and Cultural Online Communication Issues in the Global Age.- 2007. - 362p.
John A. Bateman Multimodality and Genre A Foundation for the Systematic Analysis of Multimodal Documents.- Palgrave, Macmillan.- 2008.- 333p.
Roman Jakobson Verbal Art, Verbal Sign, Verbal Time. Krystyna Pomorska and Stephen Rudy, editors With the assistance of Brent Vine1984.-224p.
Gunther Kress Theo van Leeuwen Reading Images. The Grammar of Visual Design. Routledge. – 2006.- 321p.
Бєлова А.Д. Соціолінгвістика (англійською мовою).- К.:ТОВ Юстон, 2021.-157с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи протягом семестру: лекції, семінари, аналітичні мультимедійні презентації, самостійна робота, залік
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання:
• максимальна кількість балів протягом семестру – 80 балів,
• аналітичні мультимедійні презентації: РН 1.1–1.2, 2.1–2.2, 3.1-3.2 – 80 балів
• максимальна кількість балів за контрольну роботу– 20 балів,
• оцінюються РН 1.1–3.2
Мова викладання
англійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Алла
Дмитрівна
Бєлова
Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра англійської філології та міжкультурної комунікації
Навчально-науковий інститут філології