Правові проблеми еколого-правової культури і освіти
Освітня програма: Право. Магістр. Денна.
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права
Назва дисципліни
Правові проблеми еколого-правової культури і освіти
Код дисципліни
ДВС.7.08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
Досягнення студентами таких компетентностей, вмінь та навичок, як: знати наукові та правові підходи до термінології, системи джерел у сфері еколого-правової культури і освіти, міжнародного співробітництва; знати систему органів державного регулювання й управління у сфері еколого-правової культури і освіти, їх компетенцію, функції державного регулювання й управління; знати засади еколого-правової культури і освіти у сфері природокористування (щодо гуманного поводження із тваринами, ощадливого водокористування тощо), охорони довкілля (щодо туризму, природного заповідання тощо), забезпечення екологічної безпеки (розвитку «зелених» технологій, запобігання негативним змінам клімату тощо).
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати категоріальний апарат екологічного права, теорії права, конституційного, адміністративного, господарського, кримінального, цивільного, зокрема: предмет і метод правового регулювання, співвідношення принципів, методів та інших засобів правового регулювання, повноваження органів державної влади та ін.; положення Конституції України, міжнародних актів, законів України, підзаконних актів та інших джерел; вміти оцінювати та визначати роль і завдання інститутів еколого-правової культури та еколого-правової освіти, виявляти закономірності розвитку наукової думки та законодавства у сфері формування та розвитку еколого-правової культури й освіти.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна спрямована на поглиблення теоретичних знань, практичних вмінь і навичок із самостійного вирішення проблем у сфері еколого-правової культури і освіти. При вивченні дисципліни передбачається аналіз наукових і правових засад формування еколого-правової культури і освіти в Україні у сфері використання природних ресурсів, охорони навколишнього природного середовища, забезпечення екологічної безпеки людини й суспільства від впливу небезпечних факторів, за надзвичайних екологічних ситуацій, для запобігання змінам клімату. Ефективність еколого-правової культури і освіти пов’язується із процесами гармонізації та адаптації європейських і національних підходів до розвитку екологічної політики ЄС і міжнародного співробітництва в галузі екології.
Рекомендована та необхідна література
1. Екологічне право: підручн. / А.П. Гетьман, Г.В. Анісімова, А.К. Соколова та ін.; за ред. А.П. Гетьмана. Харків: Право, 2019. 552 с.
2. Краснова М.В. Науково-методологічні питання розвитку сучасного екологічного права. Вісник Київ. нац. ун-ту ім. Тараса Шевченка. Юрид. науки. 2017. Вип. 1(104). С. 7-11.
3. Малишева Н.Р. Етичні принципи – правові норми: діалектика взаємодії (роздуми в контексті прийняття Декларації етичних принципів, пов’язаних зі зміною клімату). Правова держава. Вип. 29. 2018. С. 176-183.
4. Слепченко А.А. Забезпечення права на екологічну освіту громадян в Україні: монографія. Чернівці: Кондратьєв А.В, 2017. 209 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції проводяться з використанням діалектичного, історичного, порівняльно-правового та інших методів дослідження, наукових, нормативно-правових та інших джерел, матеріалів практики з формування еколого-правової культури і освіти. Студентам пропонуються міждисциплінарні й еколого-правові підходи до аналізу проблем забезпечення еколого-правових культури, свідомості, стилю мислення, світогляду, еколого-правової освіти та освіти в інтересах сталого розвитку. На семінарських заняттях при вирішенні задач забезпечується комунікація студентів, впроваджується автономія у виборі ними шляхів вирішення спорів та інших конфліктних ситуацій за допомогою еколого-правового інструментарію, з урахуванням командної роботи студентів.
Методи та критерії оцінювання
Семестровими формами оцінювання є: доповіді та наукові роботи – від 6 до 8 балів; експрес опитування – від 2 до 4 балів; колоквіум – від 2 до 4 балів; вирішення задачі – від 3 до 5 балів; самостійна робота – від 3 до 4 балів; тестування (з набору суджень вибрати вірні) – від 6 до 7 балів; дві модульні контрольні роботи – від 3 до 6 балів за кожну (всього: від 6 до 12 балів). Підсумкове оцінювання – письмовий іспит. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за підсумком навчання протягом семестру, складає 40 балів, мінімальний бал відповідно складає 24 бали. Підсумкова оцінка за навчальну дисципліну не може бути меншою за 60 балів.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни