Конституційно-правовий статус особи і громадянина в Україні
Освітня програма: Право. Бакалавр. Денна.
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права
Назва дисципліни
Конституційно-правовий статус особи і громадянина в Україні
Код дисципліни
ДВС.4.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Вміння здійснювати аналіз актів чинного законодавства України, норми яких регулюють суспільні відносини, які пов’язані із забезпеченням конституційно-правового статусу особи і громадянина, вміння користуватися національним нормативним тезаурусом, вміння на підставі дослідження актів національного законодавства, а також універсальних і регіональних стандартів прав людини виявляти загальні тенденції розвитку інституту конституційного статусу особи і громадянина України; самостійно формулювати та висловлювати думки при розгляді актуальних питань, пов’язаних з конституційним статусом особи і громадянина в Україні, вміти застосовувати набуті теоретичні знання при обґрунтуванні своєї позиції під час участі у дискусіях та обговореннях.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Необхідна наявність знань з правознавства, успішне опанування нормативного курсу “Конституційне право”; наявність основ знань з окремих галузей права: адміністративного, цивільного, кримінального та інших; володіння навичками сприйняття та аналізу джерел національного та міжнародного права та елементарними навичками з підготовки проєктів нормативно-правових актів, нормативних документів; здатність як до відповідальної
командної роботи, так і до подальшого самостійного вивчення особливостей механізму захисту прав особи і громадянина в Україні.
Зміст навчальної дисципліни
При вивченні дисципліни розкриваються такі питання: права людини як нормативна форма взаємодії індивідів, суспільства і держави; генезис ідей прав людини і правової держави; покоління прав людини; соціальні можливості людини; пріоритет прав людини як визначальний принцип правової держави; правовий статус людини і громадянина як інститут конституційного права; підходи щодо розуміння правового статусу людини і громадянина; тенденції розвитку та правового регулювання конституційно-правового статусу людини і громадянина на сучасному етапі; поняття, зміст та структура конституційно-правового статусу людини і громадянина; соціальна та юридична природа основних прав, свобод та обов’язків людини і громадянина; система, класифікація та види основних прав, свобод та обов’язків людини і громадянина; особливості правового статусу іноземців та осіб без громадянства, біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту.
Рекомендована та необхідна література
1. Конституційне право України: підручник; за заг. ред. Т.М. Слінько. Харків: Право, 2020. 592 с.
2. Міхальов В. О. Права людини в Україні : навчально-методичний посібник. Одеса: Видавничий дім «Гельветика», 2020. 122 с.
3. Федоренко В.Л. Конституційне право України: підручник. К.: Видавництво Ліра-К, 2016. 616 с.
4. Федоренко В.Л. Конституційні права і свободи людини та їх гарантування й захист в Україні: монографія/ В.Л. Федоренко. Київ: Видавництво Ліра, 2020. 138 с.
5. Deshko L., Vasylchenko O., Sherbak I., Galai V., Medvid A. Ukraine's international liabilities on initiation of measures for public health protection and the role of local authorities in implementation of health care policy. Georgian medical news. 2021. Volume 312. P. 163–168.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції та семінарські заняття – з застосуванням інтерактивних методів навчання (мозковий штурм, кейс-стаді, дискусії та ін.).
Заплановано вирішення ситуаційних задач; підготовку документації з питань громадянства; написання здобувачами есе.
Методи та критерії оцінювання
Застосовується поточний та підсумковий контроль. Методи оцінювання - вид роботи/діяльності здобувача, за яким буде оцінюватися рівень досягнення результатів навчання (індивідуальна робота, самостійна робота тощо і мінімальний пороговий рівень, після досягнення якого зараховується позитивна оцінка) – та критерії оцінювання доводяться до відома здобувачів перед початком вивчення дисципліни викладачем, який веде семінарські заняття.
При семестровому та підсумковому контролі оцінці підлягають: рівень «Знання», «Розуміння», «Застосування», «Аналіз»/»Синтез»/»Оцінка».
Максимальна кількість балів, яку у сукупності може набрати здобувач при семестровому оцінюванні – 40, при підсумковому – 60.
Підсумкова оцінка з дисципліни виставляється за 100-бальною шкалою (за шкалою оцінювання ECTS) та національною шкалою.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни