Філософські теорії комунікації

Освітня програма: ОНП Філософія 2021. Денна форма навчання.

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Філософські теорії комунікації
Код дисципліни
ОК 15
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1. Здійснювати інтелектуальний пошук, виявляти і критично осмислювати актуальні проблеми сучасної філософської думки, розробляти їх в рамках власного філософського дослідження. 2. Вміти реконструювати історичний поступ світової філософії, еволюцію філософських ідей і проблем. 3. Критично осмислювати, аналізувати та оцінювати філософські тексти, застосовувати релевантні методи їх аналізу та інтерпретації. 4. Розуміти зв’язки філософії з іншими напрямами філософського дискурсу та іншими інтелектуальними й гуманітарними практиками. 5. Планувати і виконувати наукові дослідження з філософії та дотичних питань, формулювати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, презентувати результати досліджень в різних формах наукової комунікації
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати концептуальні положення з теоретичної і практичної філософії, які дають розуміння сутності філософії, її функцій та ролі в історії культури; специфіку філософських проблем, особливостей взаємин філософії з наукою, релігією, мистецтвом як формами духовного життя людства; 2. Вміти здійснювати аналітично-дослідну роботу; збирати та інтерпретувати наукову інформацію, обробляючи широкий масив літератури з практичної та теоретичної філософії, ставити конкретні цілі і завдання філософських досліджень та реалізовувати їх за допомогою обраних теоретичних підходів та методів; 3. Володіти елементарними навичками розв’язувати складні задачі та практичні проблеми у процесі навчання та в дослідницькій діяльності;
Зміст навчальної дисципліни
Частина 1. 1. Передумови формування філософської проблематики комунікації 2. Становлення екзистенційного напряму у філософських теоріях комунікації 3. Сучасні версії екзистенційних теорій комунікації 4. Проблематика екзистенційних теорій комунікації у художній літературі 5. Становлення рамкового напряму у філософських теоріях комунікації 6. Сучасні версії рамкових теорій комунікації 7. Співвідношення екзистенційних та рамкових теорій комунікації 8 Проміжна контрольна робота Частина 2. 8. Становлення інституційного напряму у філософських теоріях комунікації 9. Сучасні версії інституційних теорій комунікації 10. Вплив філософських досліджень соціальних цінностей на становлення теорій комунікації 11. Вплив філософських досліджень соціальних спільнот на становлення теорій комунікації 12. Комунікативна проблематика у теорії колективної дії 13. Практичні напрями застосування філософської теорії комунікацій 15 Підсумкова контрольна робота
Рекомендована та необхідна література
1. Апель К.-О. Дискурс і відповідальність: проблема переходу до постконвенціональної моралі / пер. з нім. В. Купліна. К. : Дух і Літера, 2009. 430 с. 2. Бойченко М.І. Зовнішні та внутрішні рамкові умови суспільного життя (системний підхід до визначення) // Політологічний вісник. К.: ІНТАС, 2011. Вип. 56. С. 123-133. 3. Габермас Ю. Дії, мовленнєві акти, мовленнєві інтеракції та життєвий світ / пер. з нім. А. Єрмоленка // Єрмоленко А. Комунікативна практична філософія. Підручник. К.: Лібра, 1999. С. 287-324. 4. Йонас Г. Принцип відповідальності. У пошуках етики для технологічної цивілізації /пер. з нім. А.Єрмоленка. К.: Лібра, 2004. 272 с. 5. Маффесолі М. Час племен. Занепад індивідуалізму у постмодерному суспільстві /пер. з фр. В.Плющ. К.: ВД «Києво-Могилянська академія», 2018. 264 с. 6. Шюц А., Лукман Т. Структури життєсвіту / пер. з нім. та післямова В. Кебуладзе. Київ: Український Центр духовної культури, 2004. 558 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Аудиторна робота 1. Усна відповідь: (до 4 балів) 2. Доповнення / участь у дискусії: ( 1 бал) 3. Конспект першоджерел: (до 4 балів) 4. Самостійна індивідуальна робота: 1) Написання есе: (до 4 балів) 2) Створення таблиці ключових понять 5-4 бали – студент у повному обсязі володіє навчальним матеріалом, 3-1 бал – студент не володіє у достатньому обсязі навчальним матеріалом, 3) Складання бібліографії до обраної теми (до 5 балів) 5. Проміжна та підсумкова письмова робота: 5 балів – студент у повному обсязі володіє навчальним матеріалом, 4 бали – студент у достатньому обсязі володіє навчальним матеріалом, 3 бали – студент в цілому володіє навчальним матеріалом, 6. Кожне питання на іспиті (в білеті 2 питання): 20-16 балів студент у повному обсязі володіє навчальним матеріалом, 15-11 балів - студент у достатньому обсязі володіє навчальним матеріалом, 10-6 балів - в цілому володіє навчальним матеріалом, 5-0 балів - не в повному обсязі володіє матеріалом,
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни