Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: ОНП Філософія 2021. Денна форма навчання.

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ОК 5
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1. Здійснювати інтелектуальний пошук, виявляти і критично осмислювати актуальні проблеми сучасної філософської думки, розробляти їх в рамках власного філософського дослідження. 2. Знати і використовувати фаховий словник та філософські засоби для донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються. 3. Критично осмислювати, аналізувати та оцінювати філософські тексти, застосовувати релевантні методи їх аналізу та інтерпретації. 4. Розуміти зв’язки філософії з іншими напрямами філософського дискурсу та іншими інтелектуальними й гуманітарними практиками. 5. Аналізувати, оцінювати і прогнозувати соціальні, політичні, економічні та культурні процеси із застосуванням фахових знань та спеціалізованих навичок розв’язання складних задач філософії. 6. Приймати ефективні рішення з питань управління складною професійною та/або навчальною діяльністю у сфері філософії
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсу базується на знаннях з таких дисциплін освітнього рівня «бакалавр» як: «Історія філософії», «Історія української культури», «Історія світової культури», «Етика», «Естетика», «Соціальна філософія», «Психологія», «Соціологія» та ін. 2. Вміти опрацьовувати інформацію про особливості морально-професійних проблем, обов’язки і деонтологію у професійній діяльності, моральні дилеми, складні морально-психологічні конфліктогенні фактори спільної діяльності у професійній сфері та корпоративній культурі; прогнозувати перспективи їх розвитку з урахуванням особливостей професійної діяльності і корпоративної культури в контексті розвитку цивілізаційних процесів в сучасних умовах. 3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; аналізу, критичного відношення та прогнозування перспектив розв’язання соціокультурних, морально-етичних, морально-психологічних проблем особистісного розвитку та соціального функціонування.
Зміст навчальної дисципліни
«Професійна та корпоративна етика» належить до переліку обов’язкових дисциплін та викладається у І семестрі магістратури. Навчальна дисципліна сприяє формуванню особистісних компетенцій фахівця, етично освіченого й морально спрямованого у виконанні професійних обов’язків. Етичне знання й етична компетентність є вимогами сучасного суспільства. Підвищення ролі етичної складової у розвитку суспільства, відпрацювання навичок її реалізації у професійній діяльності фахівця визначає актуальність та важливість даної дисципліни, обумовлює розвиток пізнавальних та аналітичних можливостей студентів магістратури, що сприятиме поглибленню їх фахової майстерності та професійної культури, реалізації гуманістичних, етично виважених підходів до організації змісту та характеру професійної діяльності. Визначається предмет, завдання, теоретичні основи, методологія, основні напрямки та проблематика сучасних досліджень професійної етики та корпоративної культури. Розглядаються процеси формування морального кредо професійної діяльності, досвід втілення у професійній взаємодії єдності морального та фахового регуляторів духовного життя. Володіння майбутніми професіоналами моральними цінностями визначається як культурний капітал, реалізація якого сприятиме соціальній стабільності, громадській злагоді та порядку, виступатиме своєрідним механізмом соціального контролю професійної діяльності. Особлива увага зосереджується на тих питаннях сучасних прикладних та професійних практик, що залишаються відкритими для дискусій на нормативному рівні.
Рекомендована та необхідна література
1. Бауман З. Плинні часи: життя в добу непевності. – К., 2013. 2. Бистрицький Є, Зимовець Р., Пролеєв С. Комунікація і культура в глобальному світі. –К., 2020. 3. Гьосле В. Практична філософія в сучасному світі. – К., 2003. 4. Далаи лама, Лоренс ван ден Маи зенберг. Шлях лідера. Бізнес, буддизм і щастя у взаємопов’язаному світі. – Львів, 2018. 5. Джеи н Б.Б., Ленора М. Ю. Прокрастинація. Чому ви вдаєтеся до неї і що можна зробити із цим вже сьогодні. – Львів, 2019. Друкер П. Виклики для менеджменту ХХІ ст. – К., 2020. 7. Ельбек Мортен. Одне життя: як ми розучилися жити змістовно. – К., 2020. 8. Єрмоленко А.М. Соціальна етика та екологія. – К., 2010. Зімбардо Ф. Ефект Люцифера. Чому хороші люди чинять зло. – К., 2017. 10. Й онас Г. Принцип відповідальності. У пошуках етики для технічної цивілізації . – К., 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усна відповідь: 5 балів – студент у повному обсязі володіє навчальним матеріалом, 4 бали - студент у достатньому обсязі володіє навчальним матеріалом, 3 бали – в цілому володіє навчальним матеріалом, 2 бали – не в повному обсязі володіє матеріалом, 3. Самостійна робота: 8 балів - студент у повному обсязі володіє обраним матеріалом, 7 балів - студент у достатньому обсязі володіє матеріалом, 6 балів - в цілому володіє навчальним матеріалом, 4. Підсумкова контрольна робота: 20-16 балів - студент у повному обсязі володіє навчальним матеріалом, 15-11 балів - студент у достатньому обсязі володіє навчальним матеріалом, 10-6 балів - в цілому володіє навчальним матеріалом, але не демонструє глибини знань у вирішенні поставлених завдань, не спирається на необхідну навчальну літературу, робота містить суттєві неточності. 5-0 балів - не в повному обсязі володіє матеріалом,
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни