Методика викладання філософії та релігієзнавства у закладах вищої освіти
Освітня програма: ОНП Релігієзнавство 2021
Структурний підрозділ: Філософський факультет
Назва дисципліни
Методика викладання філософії та релігієзнавства у закладах вищої освіти
Код дисципліни
ОК.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1. Оцінювати власну навчальну та науковопрофесійну діяльність, конструювати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку і професійного самовдосконалення.
2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової й усної комунікації, в тому числі для наукового і професійного
спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами.
3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного розв’язання складних задач у сфері релігієзнавства, дотримуватися правил академічної доброчесності.
9. Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію з питань релігієзнавства до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
13. Розробляти навчально-методичне забезпечення івикладати навчальні дисципліни з релігієзнавства у закладах освіти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати головні етапи та характеристики філософського та релігійного процесів; основні релігієзнавчі теорії та методи і методики релігієзнавчих досліджень, у т.ч. діалектичний метод, міждисциплінарний та ін.; основні релігієзнавчі поняття та категорії; основи історико-філософської теорії.
Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ релігії, релігійних процесів та подій; застосовувати основні терміни, категорії и класифікації релігієзнавства в процесі аналізу релігійних і соціально-культурних явищ та процесів; виявляти сучасні тенденції співіснування різних релігій і конфесій в умовах глобалізації та міжкультурного діалогу, прогнозувати перспективи їх взаємовідносин із урахуванням особливостей перебігу релігійних процесів в умовах глобалізації;
Зміст навчальної дисципліни
Перша частина курсу присвячена методології викладання філософії й релігієзнавства (предмет, завдання, основні напрями та методики досліджень філософії й релігієзнавства в міжнародному просторі).
Друга частина курсу присвячена практиці викладання філософії й релігієзнавства з використанням новітніх методик.
Рекомендована та необхідна література
Лубський, В. І., Піддубна C. M., Горбаченко Т. Г, Лубська М. В. Філософія релігії: Навчальний посібник та хрестоматія.–К.: Університет економіки та права "КРОК", 2005.–488с.
Лубський, В.І. Соціологія релігії. /Лубський В.І., Козленко В.М., Горбаченко Т.Г. – К.: Фітосоціоцентр, 1999. - 203 с.
Основні засади розвитку вищої освіти україни в контексті болонського процесу (документи і матеріали 2003 – 2004 рр.) / За редакцією В.Г. Кременя. Тернопіль, 2004. II методологічний семінар "Філософія освіти XXI століття: проблеми і перспективи" 30 листопада 2001 р. // "Філософія у вищих навчальних закладах України: проблеми викладання". – Київ, 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
За роботу протягом семестру студент маже отримати 60 балів. Підсумкове оцінювання у формі іспиту. Білет складається з 2 питань, кожне з яких оцінюється за шкалою 20 білів. Що в загальному підсумку дає 40 балів.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни