Етико-психологічні аспекти державної служби

Освітня програма: Освітньо-наукова програма "Державна служба"

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби

Назва дисципліни
Етико-психологічні аспекти державної служби
Код дисципліни
ВБ.1.4
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
РН06. Здійснювати ефективне управління інноваціями, ресурсами, ризиками, проєктами, змінами, якістю, застосовувати сучасні моделі, підходи та технології, міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації управлінських та загальноорганізаційних структур. РН07. Уміти розробляти національні/регіональні програмні документи щодо розвитку публічного управління, використовуючи системний аналіз і комплексний підхід, а також методи командної роботи. РН08. Уміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм. РН11. Розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховувати цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні умови та додаткові вимоги Успішне опанування дисциплін «Етика», «Історія психологічних вчень», «Соціологія» тощо, які вивчаються в рамках програми бакалаврату, та дисциплін «Професійна та корпоративна етика», «Аксіологія державного уравління», «Державна політика запобігання та протидії корупції», які вивчаються в рамках програми магістратури; 1. Знати: основи етики, психології, соціології, специфіку функціонування професійної та корпоративної етики, історію становлення теорії державного управління, аксіологічні засади державного управління та базові положення державної політики запобігання та протидії корупції. 2. Вміти аналізувати зміст ключових понять етики, публічного управління та адміністрування, психології та соціології, узагальнювати та співвідносити різні концептуальні підходи до вивчення соціальних явищ, аналізувати існуючу нормативно-правову базу стосовно практичної роботи державних службовців та застосовувати теоретичні моделі у практичній роботі.
Зміст навчальної дисципліни
Взаємодії державних службовців і громадян: основні етико-психологічні виклики. Організаційна культура установи: етико-психологічні виміри. Етико-психологічні засади взаємодії між колегами на державній службі. Етико-психологічний портрет керівника в системі державної служби. Етичне лідерство. Відносини «керівник-підлеглий» в системі державної служби: етичні та психологічні аспекти.
Рекомендована та необхідна література
Рекомендована та необхідна література Василевська Т.Е. Етика в публічній службі: підруч. К.: НАДУ, 2018. 256 с. Василевська Т.Е., Пятківський Р.О. Етичне лідерство в публічній службі: смисл і значущість феномену. Аспекти публіч. управління. Т. 9. 2021. № 2. С. 35–42. Посібник з формування організаційної культури на публічній службі або як скласти пазл вашої організаційної культури / Н. Алюшина, Т. Василевська, І. Ібрагімова, Д. Ахметович, Ф. Кардона та ін. / НАДС, CIDS, Офіс Ради Європи в Україні, ОБСЄ, EU4PAR, Офіс реформ. Київ : 2022. 170 с. Професійна та корпоративна етика: навч. посіб. / В. Г. Нападиста, О. В. Шинкаренко, М. М. Рогожа та ін., наук. ред. В. І. Панченко. Київ : ВПЦ «Київський університет», 2019. 368 с. Сорокіна Н.Г. Морально-етичні основи публічної служби в умовах трансформації влади в Україні. Д.: Грані, 2020. 224 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Опитування, дискусії, презентації, залік. Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.4), що складає 40 % від загальної оцінки за семестр та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1 – 2.4; комунікація 3.1– 3.2; автономія 4.1 – 4.2), що складає 60 % загальної оцінки за семестр.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра публічної політики
Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби