Сучасний зарубіжний конституціоналізм

Освітня програма: Освітньо-професійна програма «Урядування у публічній сфері» - заочна форма

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби

Назва дисципліни
Сучасний зарубіжний конституціоналізм
Код дисципліни
ОК.13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати: теоретичні засади та основну проблематику теорії та практики сучасного зарубіжного конституціоналізму; принципи, зміст та функціональний механізм сучасного зарубіжного конституціоналізму; Вміти:пояснювати варіативність сучасних публічно-управлінських процесів, що випливають із специфіки організації публічної влади в зарубіжних країнах та сучасних тенденції сучасного зарубіжного конституціоналізму; здійснювати дослідження функціонального механізму Автономність та відповідальність: вирішувати самостійно комплексні завдання, пов’язанні із верифікацією результатів існуючих оприлюднених досліджень, та порівнювати їх із результатами самостійно проведених досліджень;нести відповідальність за достовірність та політикоідеологічну незаангажованість проведених досліджень і пояснень особливостей національних систем сучасного конституціоналізму в зарубіжних країнах.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Вивчається після засвоєння циклу забезпечення загальних компетентностей, циклу здобуття мовних компетентностей. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основи правознавства; основні поняття та категорії в галузі публічної влади та державного управління. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо феноменів та явищ публічної влади та урядування; застосовувати основні юридичні терміни та правові категорії при аналізі політикоправових явищ та конституційних процесів в зарубіжних країнах.Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування стосовно конституційно-правових подій та явищ; використання іншомовних джерел конституційного права зарубіжних країн.
Зміст навчальної дисципліни
ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 1 «Науково-практична парадигма сучасного зарубіжного конституціоналізму» ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 2 «Інституціонально-функціональний механізм сучасного зарубіжного конституціоналізму»
Рекомендована та необхідна література
1. Бориславська О.М. Європейська модель конституціоналізму: системно- аксіологічний аналіз. Харків «Право», 2018.384 с. 2. Кириченко В. М. Порівняльне конституційне право: модульний курс. Навчальний посібник рекомендовано МОН України. Київ: ЦУЛ, 2018. 256 с. 3. Конституційне право зарубіжних країн: навч. посібник. Херсон: Гельветика, 2019. 430 с. 4. Крусян А.Р. Вступ до конституціоналізму в зарубіжних країнах. Конституційне право зарубіжних країн: підручник / Н.В. Мішина, В.О. Міхальов та ін. Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС, 2019. 644 с. 5. Конституційне право: підручник / за заг. ред. М.І. Козюбри / Ю.Г. Барабаш, О.М. Бориславська, В.М. Венгер, М.І. Козюбра, О.М. Лисенко, А.А. Мелешевич. Київ: ВАІТЕ, 2021. 528 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні заняття, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семінарські заняття проводяться згідно навчального розкладу в формі дискусії. Участь в дискусії на семінарському занятті оцінюється максимально в 50 бала. Критерії оцінювання: Аудиторна робота: Усна доповідь: 8-10 балів – студент у повному обсязі володіє навчальним матеріалом, вільно та аргументовано його викладає, глибоко та всебічно розкриває зміст поставленого завдання, використовуючи обов’язкову та додаткову літературу 4-7 бали - студент у достатньому обсязі володіє навчальним матеріалом, вільно його викладає, але може не вистачати аргументації в поясненнях, в основному розкриває зміст поставленого завдання, використовує обов’язкову літературу. Допускаються неточності 0-3 бали – не в повному обсязі володіє матеріалом, фрагментарно та поверхово його викладає, недостатньо розкриває зміст поставлених питань. Має суттєві помилки у відповіді
Мова викладання
Українська