Когнітивна лінгвістика

Освітня програма: Германська філологія і переклад (шведська мова та англійська мова)

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Когнітивна лінгвістика
Код дисципліни
ВБ.1.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 7. Аналiзувати, порiвнювати i класифiкувати рiзнi напрямки i школи в лiнгвiстицi. ПРН 9. Характеризувати теоретичнi засади (концепцiї, категорiї, принципи, основнi поняття тощо) та прикладнi аспекти обраної фiлологiчної спецiалiзацiї. ПРН 16. Використовувати спецiалiзованi концептуальнi знання з обраної фiлологiчної галузi для розв’язання складних задач i проблем, що потребує оновлення та iнтеграцiї знань, часто в умовах неповної/недостатньої iнформацiї та суперечливих вимог.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Навчальна дисциплiна “Когнiтивна лiнгвiстика” передбачає володiння шведською мовою на рiвнi не нижче B2 згiдно iз Загальноєвропейськими рекомендацiями з мовної освiти, знання лiнгвiстичної термiнологiї, здобутi пiд час вивчення загальномовознавчих навчальних дисциплiн та теоретичних дисциплiн iз першої мови, а також основами методологiї лексико-семантичного аналiзу, з якою студенти знайомляться пiд час вивчення курсу з лексикологiї першої мови.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисциплiна “Когнiтивна лiнгвiстика” у 3-му семестрi магiстратури охоплює лекцiйнi й практичнi заняття. На лекцiйних заняттях студенти знайомляться з етапами становлення й розвитку конгiтивної лiнгвiстики та її термiнологiчним апаратом. Розглядається поняття “концепт”, його типи та структура. Пiсля цього проводиться огляд методологiї лiнгвокогнiтивних дослiджень. На практичних заняттях студенти оволодiвають навичками проведення лiнгвокогнiтивних дослiджень iз застосуванням експериментальних методiв та методiв лексико-семантичного аналiзу.
Рекомендована та необхідна література
1. Vogel A. Språket, kroppen och tankarna / Anna Vogel. — Lund : Studentlitteratur, 2011. — 110 s. 2. Bolander M. Funktionell svensk grammatik / Maria Bolander. — Stockholm : Liber, 2001. — 177 s. 3. Boström P. Det här är ju dött tåg liksom... En studie av metaforer för ROMANTISK KÄRLEK i talad svenska / Per Boström. — Umeå : Umeå universitet, 2018. — 333 s.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: лекції, практичні заняття, самостійна робота. Методи викладання: Пояснювально-ілюстративний метод, метод проблемного навчання (проблемна лекція), дослідницький метод, проєктна робота, підготовка та обговорення презентацій за результатами наукового пошуку, наукові дискусії.
Методи та критерії оцінювання
Поточне оцінювання: тест, доповідь, аналітичне завдання. Підсумкове оцінювання - залік. Критерії оцінювання за кожною формою контролю наведені в робочій програмі навчальної дисципліни.
Мова викладання
українська, шведська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології