Бізнес-лінгвістика та медіа

Освітня програма: Українська філологія та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Бізнес-лінгвістика та медіа
Код дисципліни
ВБ 2.5
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2 Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі. ПРН 9. Характеризувати теоретичні засади (концепції, категорії, принципи, основні поняття тощо) та прикладні аспекти обраної філологічної спеціалізації ПРН 14. Створювати, аналізувати й редагувати тексти різних стилів та жанрів. ПРН 25.2. Знання основних понять, категорій, теорій сучасної політичної лінгвістики, бізнеслінгвістики та медійного спічрайтингу
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
2.1. Знати характеристики мови як ресурсу суспільної комунікації. 2.2. Вміти з погляду лінгвістичної предметності аналізувати сфери суспільної комунікації. 2.3. Володіти елементарними навичками медіалінгвістичного аналізу тексту.
Зміст навчальної дисципліни
Окреслюється специфіка бізнес- лінгвістики як напрямку гуманітарного знання — у зв’язку з опрацюванням основних результатів наукових спостережень у цій галузі, з аналізом впливу, зокрема, психології, соціології масової комунікації на лінгвостилістичні параметри бізнесових медіа. Вивчається функціональний ресурс бізнес- термінології в медійних текстах, жанрів бізнес-комунікації в медіа, мотивований сукупністю екстра- й інтралінгвальних факторів, відповідністю завданням комунікації в бізнесовій сфері та системою функціонально- стильових мовних одиниць, які корелюють із цими завданнями.
Рекомендована та необхідна література
1. Charles M. Business negotiations : Interdependence between discourse and the business relationship. English for Specific Purposes. No 15 (1). 1996. 2. Медіалінгвістика : словник термінів і понять / Л.І.Шевченко, Д.В. Дергач, Д.Ю. Сизонов / за ред. Л.І. Шевченко. К. : Київський університет, 2014. 3. Юрислінгвістика : словник термінів і понять / Л.І.Шевченко, Д.В. Дергач, Д.Ю. Сизонов / за ред. Л.І. Шевченко. К. : Київський університет, 2015. 4. Faircough N. Media Discourse. London, Arnold, 1995. 368 p. 5. Phillipson R. Linguistic Imperialism. London, OUP, 1996. 314 p.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота Наукове повідомлення, виконання практичних завдань (аналіз текстів), контрольна робота
Методи та критерії оцінювання
Упродовж семестру здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контрою, описаних у п. 7.1. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Студенти, які набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "зараховано". Студенти, які не набрали мінімально позитивну кількість балів - 60, отримують - "незараховано". Студентам, які за семестр набрали сумарно менше ніж 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість, у вигляді написання робіт, наукових повідомлень або ж за потреби написати контрольну роботу.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни