Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача

Освітня програма: Східна філологія, західноєвропейська мова та переклад: японська мова і література

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача
Код дисципліни
ОК.03
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 2. Упевнено володіти державною та іноземною мовами для реалізації письмової та усної комунікації, зокрема в ситуаціях професійного й наукового спілкування; презентувати результати досліджень державною та іноземною мовами. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 13. Доступно і аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних знань, власну точку зору на них та її обґрунтування як фахівцям так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1) успішне опанування курсів «Педагогіка», «Психологія»; 2) знання теоретичних основ структури психіки, факторів і основних механізмів формування особистості; 3) розуміння сутності основних регуляторів діяльності і поведінки в групі і можливостей їх використання в роботі з академічною групою.
Зміст навчальної дисципліни
Представлені особливості освітнього процесу у закладах вищої освіти, який орієнтовано на надання допомоги особистості в освоєнні знань з педагогіки; особливості студента (слухача) та викладача; засоби впливу на студентську аудиторію. Відбувається формування педагогічного мислення, навчання аналізу педагогічної дійсності, свідомому оволодінню професійно-педагогічними вміннями та навичками. Зміст розкривається у двох модулях. У першому – методологія, дидактика вищої школи, особливості організації виховної роботи у ЗВО. У другому – теорія, методика, сучасні технології формування педагогічної майстерності викладача ЗВО.
Рекомендована та необхідна література
1. Балашова С.П., Головко Н.І. Методика та організація наукових досліджень студентів у закладах вищої освіти. Навчально-методичний посібник/ автори і укладачі: С.П. Балашова, Н.І. Головко. Київ: ЦП «Компринт», 2020. – 175 с. 2. Етичний кодекс університетської освіти. Режим доступу/http://www.univ.kiev.ua 3. Калашнікова Л. М., Жерновникова О.А. Педагогіка вищої школи у схемах і таблицях: навчальний посібник. – Харків, 2016. – 260 с. 4. Кафедра педагогіки Київського університету: історичний поступ та сучасність. Науковий збірник (статті авторів-учасників Міжнародної науково-практичної конференції (10 квітня 2020 р.). Київ: ФОП Ямчинський О.В., 2020. 236 с. 5. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи та педагогічна майстерність викладача: Навч. посіб. – К.: Знання, 2005. – 486 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Усна відповідь, презентація; творча робота; систематична робота над курсом; активність; модульна контрольна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінювання студентів здійснюється під час усіх видів навчальних занять і за результатами самостійної роботи. Під час занять оцінюються: усна відповідь, презентація, виконання практичних завдань, рішення педагогічних задач, активна участь у дидактичних іграх. Модульні контрольні роботи виконуються і оцінюються після завершення модулю і включають в себе запитання з усього навчального курсу. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 60. Підсумковий бал виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру і іспиту.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни