Чеська мова: прагматика

Освітня програма: Славістика Центрально-Східної Європи і Балкан: теор. та пр. студ.: чеська та українська мови і літ.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Чеська мова: прагматика
Код дисципліни
ННД 08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2, ПРН 11, ПРН 12
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання з загальної структури сучасної чеської мови.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомити студентів з базовими поняттями і концепціями тих розділів лінгвістики, які вивчають вербальну взаємодію комунікантів у залежності від цілей комунікацї і намірів комунікантів, отримати уявлення про правила, яким підпорядковується комунікація; сформувати такий підхід до бачення й застосування мови, в контексті якого вона розуміється не лише як засіб відображення дійсності та передачі інформації, а як той основний засіб, за допомогою якого людина: а) заявляє про свою присутність у світі; б) здійснює самопрезентацію; в) впливає на іншу людину; г) змінює світ.
Рекомендована та необхідна література
Баландіна Н.Ф. Функції і значення чеських прагматичних кліше у комунікативному контексті: монографія. – К.: АСМІ, 2002. – 232 с. Бацевич Ф.С. Нариси з лінгвістичної прагматики: Монографія. – Львів: ПАІС, 2010. – 336 с. Бацевич Ф.С. Вступ до лінгвістичної прагматики. Підручник. – К.: ВЦ „Академія”, 2011. – 304 с. – (Серія „Альма-матер”). Безугла Л.Р. Вербалізація імпліцитних смислів у німецькомовному діалогічному дискурсі. – Харків, 2007. Заза Ю. Регістри початку спілкування (українсько-чесько-арабські паралелі). – Львів: ПАІС, 2011. – 206 с. Карабан В.И. Сложные речевые единицы: прагматика английских асиндетических полипредикативных образований. – К., 2989. Матюхіна Ю.В. Розвиток системи фактичної метакомунікації в англійському дискурсі XVI XX століть. Дис. канд. філол.. наук. – Харків, 2004. Морозова Е.И. Ложь как дискурсивное образование: лингвокогнитивный аспект. – Харьков: Экограф, 2005. – 300 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях на лекціях і семінарах, бліц-опитування, презентація, іспит
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, доповнення, бліц-опитування, тести, захист презентації) та за самостійну роботу (підготовка презентації). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: максимум 60 балів; мінімум 36 балів.
Мова викладання
чеська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни