Актуальні тенденції сучасного літературознавства

Освітня програма: «Англійська мова та література (мова навчання англійська)»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Актуальні тенденції сучасного літературознавства
Код дисципліни
OK 8
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 8. Аналізувати, порівнювати і класифікувати різні напрямки і школи в лінгвістиці та літературознавстві ПРН 9. Оцінювати історичні надбання та новітні досягнення філологічної науки. ПРН 11. Демонструвати поглиблені знання з обраної філологічної спеціалізації. ПРН 19. Формулювати й обґрунтовувати нові ідеї, концепції, теорії в конкретній філологічній галузі. ПРН 20. Демонструвати знання методологічного апарату літературознавчих досліджень, знання теорій літературознавства та сучасних стратегій дослідження англомовної літератури, вміння аналізувати літературознавчі явища та процеси.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування дисципліни передбачає рівень володіння англійською мовою не нижче В2 за шкалою CEFR. Крім того, студенти мають: знати теоретичні основи базових історико-літературних дисциплін, основних практик літературознавчого аналізу, орієнтованих на контекстний та текстуальний аналіз окремого літературного твору; уміти оперувати базовою термінологією та понятійним апаратом літературознавства; володіти навичками літературознавчого аналізу літературного твору та літературного процесу в країнах Азії, Африки, Америки, в яких англофонній літературі належить важливе місце в полікультурному просторі кінця 20-го–початку 21-го ст. (Індія, Південно-Африканська Республіка, США).
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна спрямована на вивчення основних теоретико-методичних параметрів формування і функціонування в англофонному літературному дискурсі феміністичних, постколоніальних та постмодерністських тенденцій, оволодіння навичками інтерпретації їхніх різних форм.
Рекомендована та необхідна література
Connor, S. (1997). Postmodernist culture: An introduction to theories of the contemporary (2nd ed.). Wiley-Blackwell. Dibekulu, D. (2022). Postcolonial literary criticism. Grin Verlag Donovan, J. (2012). Feminist theory: The intellectual traditions (4th ed.). Bloomsburry. Nealon, J. (2012). Post-postmodernism: Or, the cultural logic of just-in-time capitalism. Stanford University Press. Newton, K. N. (1997). Twentieth-century literary theory: A reader (2nd ed.). Palgrave Macmillan. Seller, S. (1991). Feminist criticism: Theory and practice. University of Toronto Press. Simon, R. (2011). The modern, the postmodern, and the fact of transition: The paradigm shift through peninsular literatures. University Press of America.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Заплановані навчальні заходи включають лекції, семінарські заняття, самостійну роботу студента і передбачають усні відповіді/обговорення і письмові тести. Дисципліна викладається за допомогою пояснювально-ілюстративного, евристичного та дослідницького методів, а також методів активного навчання, що передбачає залученість студентів до навчального процесу, допомагає розвинути у них аналітичне мислення, розкрити їхній науковий і творчий потенціал.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю: іспит, за який студент отримує 24–40 балів (позитивна оцінка), які додаються до семестрових. Студенти допускаються до іспиту, якщо набрали за роботу в семестрі 36–60 балів. Іспит передбачає виконання двох завдань (див. п. 7 робочої програми).
Мова викладання
Англійська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології