Габсбурзький міф та його рецепція у світовій літературі

Освітня програма: "Зарубіжна література та англійська мова: теорія та методика навчання"

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Габсбурзький міф та його рецепція у світовій літературі
Код дисципліни
ВБ 1.6.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 20, ПРН 31.1, ПРН 32.1, ПРН 35.1. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті «Профіль програми».
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для опанування чи вивчення дисципліни здобувач має опанувати курси “Історія зарубіжної літератури” (освітнього рівня “бакалавр”) та літературознавчі курси маігстерської програми (І року навчання за програмою); вільно володіти базовими літературознавчими концептами, необхідними для здійснення літературознавчої аналітики; застосовувати теоретичні літературознавчі знання та практичні вміння для роботи як з художніми, так і з теоретичними джерелами.
Зміст навчальної дисципліни
Предмет курсу: теоретична та практична спадщина літературознавців, що вивчають літературу Центральної і Південно-Східної Європи. Зміст курсу побудовано за компаративним принципом, що дає змогу краще зрозуміти сутність методології вивчення «Габсбургського міфу» у різних національних літературах, які входили до Австро-Угорської монархії. Завдання курсу: ознайомлення здобувачів із теоретико-практичним доробком літературознавців, які досліджують літературу Дунайського регіону, формування навичок літературознавчого аналізу та вміння самостійно витлумачувати теоретичний та художній текстовий матеріал із застосуванням запропонованої методології, вписуючи його у світовий та вітчизняний контекст.
Рекомендована та необхідна література
Venturelli Aldo. Robert Musil und das Projekt der Moderne. Frankfurt a. M. 1988. Bangerter Lowell A. Robert Musil. N. Y., 1989. Мегела І. Угорський роман 20-30-х років ХХ ст. Київ: видавець Вадим Карпенко, 2008. Рихло П. В. Маґребінський кабінет фігур: національні образи в романі Ґреґора фон Реццорі “Горностай з Чернополя” // Питання літературознавства. № 88. Чернівці, 2013. Басняк Т. Найвідоміший з невідомих: Міф про Ґреґора фон Реццорі у німецькомовному культурному просторі // Вікно у світ. Зарубіжна література: наукові досягнення, історія, методика викладання. № 2 (23). Київ, 2008.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Навчальні заходи: усна відповідь на семінарських заняттях, усна рецензія, доповнення на занятті, контрольна робота, підсумкове аналітичне есе. Методи викладання: лекція, семінар, групова дискусія, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання проводиться у формі заліку, оцінка формується як сума усіх балів, набраних упродовж семестру. Семінари (повна відповідь, усна рецензія, доповнення): 3-5 б.; підсумкова контрольна робота (із тестовими завданнями вільного вибору та відкритими відповідями) (зараховується за умови 60 % правильних відповідей): 15-25 б.; підсумкове аналітичне есе (зараховується за умови самостійного, евристичного й творчого розкриття проблеми, коректного дотримання технічних вимог до студентських аналітичних робіт та дотримання академічної доброчесності): 6/10 б. Шкала оцінювання: За 100 – бальною шкалою За національною шкалою 60 - 100 Зараховано 0 – 59 Не зараховано
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра зарубіжної літератури
Навчально-науковий інститут філології