Професійна та корпоративна етика

Освітня програма: «Прикладна лінгвістика (редакторсько-перекладацька та експертна діяльність)»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Професійна та корпоративна етика
Код дисципліни
ННД.02
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Оцінювати власну навчальну та науково-професійну діяльність, будувати і втілювати ефективну стратегію саморозвитку та професійного самовдосконалення. ПРН 4. Оцінювати й критично аналізувати соціально, особистісно та професійно значущі проблеми і пропонувати шляхи їх вирішення у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня. ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації. ПРН 12. Дотримуватися правил академічної доброчесності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу, місце етики серед філософських наук.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Професійна та корпоративна етика» належить до переліку обов’язкових дисциплін. Навчальна дисципліна спрямована на формування освіченого фахівця, етично компетентного і морально орієнтованого на сумлінне,свідоме й етично виважене виконання професійної діяльності. Визначається предметне поле прикладної, професійної і корпоративної етик, їх місце в структурі етичного знання, особливості етичної регуляції професійної діяльності, етичні виміри професіоналізму. Прояснюється місія і структура етичної інфраструктури як інструменту управління цінностями у професійній і корпоративній діяльності, моделі та функції етичних підрозділів та етичних документів, зокрема етичного кодексу, етичний моніторинг та етичний аудит як контроль етичної діяльності. З’ясовуються основи корпоративної культури та моральні стандарти діяльності організації. Визначаються основи корпоративної соціальної відповідальності. Розглядаються особливості соціально-нормативних конкретизацій моралі в ряді соціальних практик за професійним спрямуванням. Зокрема визначаються основи педагогічної етики, її структура та предметне поле, приділяється увага університетській етиці, ціннісній динаміці університетського життя в культурно-історичному розвитку, місії університету в сучасній соціокультурній практиці. З’ясовуються ціннісно-нормативні засади діяльності вченого, етичні виміри співвідношення етики і технології, а також особливості соціальної відповідальності в науці. Висвітлюються ціннісні основи перекладу та норми і принципи перекладацької етики.
Рекомендована та необхідна література
1. Етика. Естетика.: навч.посібник / за наук. ред. В.І. Панченко К.: «Центр учбової літератури», 2014. 432 с. 2. Основи корпоративної культури / Ломачинська І. М., Рихліцька О. Д., Барна Н. В.; за ред.. І. М.Ломачинської. К.: Університет «Україна», 2011. 281 с. 3. Прикладна етика. Навч.посібник / За наук.ред. В. І. Панченко. К.: «Центр учбової літератури», 2012. 392 с. 4. Професійна та корпоративна етика: навч. посіб. / за ред. В. І. Панченко. К: 2019 ВПЦ «Київський університет», 2019.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено 2 змістових частини. Перша частина курсу присвячена розгляду професійної та корпоративної етики в контексті прикладного повороту в теорії моралі (місце прикладної та професійної етики в структурі етичного знання, сутність професійної етики, етична інфраструктура, корпоративна етика та корпоративна соціальна відповідальність). Друга частина курсу сфокусована на соціально-нормативних конкретизаціях моралі у професійних сферах за фахом (педагогічна етика, університетська етика, етика науки, перекладацька етика). Заняття проводяться у вигляді лекцій, семінарів, з використання інтерактивних методів навчання.
Методи та критерії оцінювання
Усі результати навчання оцінюються на лекційних та семінарських заняттях упродовж семестру. Есе студенти здають не пізніше останнього лекційного тижня. Завершується дисципліна заліком. Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (усні доповіді, доповнення та участь в дискусіях на лекціях і семінарах) та за самостійні роботи (есе).
Мова викладання
Українська