Прикладні аспекти наукового дослідження етнокультури
Освітня програма: Культурна антропологія з фаховим вивченням іноземної мови
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Прикладні аспекти наукового дослідження етнокультури
Код дисципліни
ОК. 17
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 2. Аналізувати текстові та візуальні джерела інформації щодо культурних явищ та процесів, верифікувати інформацію у відповідності до професійних задач. ПРН 12. Збирати, аналізувати та оцінювати емпіричні факти та здійснювати їх інтерпретацію у відповідності до сучасних теоретичних уявлень відповідного напряму культурології. ПРН 13. Планувати і виконувати наукові та прикладні дослідження у сфері культурології, генерувати та перевіряти гіпотези,збирати докази та аргументувати висновки. ПРН 15.1. Здійснювати компаративний аналіз етнокультурних текстів, використовуючи пошуковий інструментарій, вироблений світовою компаративістикою. ПРН 18.1. Рецензувати, коментувати, анотувати, редагувати та створювати оригінальні тексти (наукові, науково-популярні, публіцистичні, художні) з проблем культури.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати наукові засади та політичну роль культурної антропології як рушія культурної дипломатії та стабілізатора національної традиційної культури; орієнтуватися в етнічних культурних традиціях етносів, які живуть в Україні, та рівень збереження української духовної традиції за межами держави Україна.
Уміти формулювати наукову проблематику та окреслювати шляхи її вирішення, реферувати наукову аналітику, оперуючи різними інформаційними джерелами; виокремлювати механізми етнокультурної трансмісії в умовах інформаційних технологій.
Володіти елементарними навичками сучасних технік здійснення наукового аналізу тексту етнокультури; документування та експертизи етнокультурного артефакту.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни полягає в підготовці студентів магістеріуму до здійснення збору, аналітики та уведення в науковий обіг етнокультурного продукту із застосуванням новітніх наукових методик, зокрема методологічної підтримки культурологічної науково-пошукової практики з відривом на посаді (4 семестр); роботи в різних жанрах сучасного культурологічного дискурсу; підготовки проектної (практичної) частини магістерської роботи.
Анотація. Дисципліна «Прикладні аспекти наукового дослідження етнокультури» належить до переліку обов’язкових дисциплін та викладається у 4 семестрі магістратури – відповідно до навчального плану за культурологічною освітньою програмою. Навчальна дисципліна спрямована на порівняльні культурологічні дослідження, які є міждисциплінарними, а отже – вимагають використання багатьох методів і підходів. Основним об'єктом вивчення навчальної дисципліни є процес комунікативних дій в царині традиційних культурних практик, які є активними в сучасному культурному полі. Навчальний контент структурований з урахуванням вітчизняного та зарубіжного культурологічного досвіду та новітніх експериментальних практик мультимодального методу.
Рекомендована та необхідна література
Боас Ф. Історія антропології / Пер. І. В. Кузнєцова // Етнографічний огляд. 2002. № 6. С. 86-96.
Дельєж Робер. Нариси з історії антропології: Школи, автори, теорії / Пер. з фр. Євгена Марічева. К.: Видавничий дім «Києво-Могилянська академія», 2008
Івановська О. Український фольклор: семантика і прагматика традиційних смислів. Підручник. К.: ВПК «Експрес-Поліграф». 2012. 2012. С.336
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено такі форми навчання: лекції, семінари, самостійна робота. Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться семінарські заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт (доповідь на науковому семінарі, наукова (науково-популярна) стаття /рецензія/есе/сценарій, участь у дискусії, залік). Семінар, проводиться не пізніше останнього лекційного тижня, на якому студенти презентують самостійно підготовлену наукову доповідь із однієї з актуальних проблем сучасної фольклористики.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критичний мінімум – 60 балів, для одержання заліку необхідно обов’язково відпрацювати пропущені теми в письмовій формі та здати/надіслати електронною поштою викладачу, що проводить семінарські заняття. Таким чином, підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестрову роботу (мінімум 48, максимум 80 балів) та підсумкової контрольної роботи (мінімум 12, максимум 20 балів).
Мова викладання
Українська мова
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Любов
Миколаївна
Копаниця
Кафедра фольклористики
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра фольклористики
Навчально-науковий інститут філології