Методика викладання іноземної мови та зарубіжної літератури у закладах вищої освіти

Освітня програма: Франкофонні студії та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Методика викладання іноземної мови та зарубіжної літератури у закладах вищої освіти
Код дисципліни
ВК 01.05.01
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3. Застосовувати сучасні методики і технології, зокрема інформаційні, для успішного й ефективного здійснення професійної діяльності та забезпечення якості дослідження в конкретній філологічній галузі.ПРН 5. Знаходити оптимальні шляхи ефективної взаємодії у професійному колективі та з представниками інших професійних груп різного рівня.ПРН 6. Застосовувати знання про експресивні, емоційні, логічні засоби мови та техніку мовлення для досягнення запланованого прагматичного результату й організації успішної комунікації.ПРН 13. Доступно й аргументовано пояснювати сутність конкретних філологічних питань і власну точку зору на них як фахівцям, так і широкому загалу, зокрема особам, які навчаються. ПРН 19. Планувати, організовувати та здійснювати навчальний процес у вищій школі.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Студенти повинні знати особливості лінгводидактики як науки та галузевих методик; особливості педагогічного дискурсу; множину стратегій і тактик викладача іноземної мови, методи і методичні прийоми навчання англійської мови в основній школі; методику проведення факультативних та спеціальних курсів з англійської мови як другої в основній школі; уміти проектувати курс навчання англійської мови у програмах, планах, підручниках; використовувати методи, прийоми у різних організаційних формах навчання в освітніх закладах; будувати комплекс вправ, завдань для учнів для опанування різними аспектами мови і мовлення; долати психологічні та психолінгвістичні труднощі навчання англійської мови як другої; прогнозувати зони міжмовної інтерференції; розробляти плани-конспекти і проводити уроки та позакласні заходи з англійської мови як другої в основній школі; працювати з обдарованими учнями в основній школі.
Зміст навчальної дисципліни
Методика викладання іноземних мов у вищій школі – це базова дисципліна, яка є складовою частиною підготовки фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем «магістр» до майбутньої професійної діяльності, та покликана забезпечити формування методичної компетентності – знань, та вмінь, здатності та готовності планування, організації, реалізації, рефлексії процесу навчання іноземної мови в вищій школі, контролювання та оцінювання навчальних досягнень студентів. Методика викладання іноземних мов у вищій школі сприяє формуванню здатності застосування технологій, підходів, методів, принципів, засобів навчання іноземної мови, здатності застосовувати вітчизняний та світовий досвід у викладанні іноземної мови, здатності здійснювати контроль та корекцію знань, навичок та вмінь учнів з іноземної мови, здатності вирішувати проблеми, пов’язані з процесом навчання іноземної мови; адаптуватися до змін в освітньому просторі.
Рекомендована та необхідна література
1. Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / Науковий редактор українського видання С. Ю. Ніколаєва. Київ: Ленвіт, 2003. 2. Thornbury S. The CELTA Course [Trainee book]. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. 216p. 3. Сайт «Навчальні програми для ВНЗ» http://www.imzo.gov.ua/ 4. Методика викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах / Колектив авторів під кер. С.Ю. Ніколаєвої. Київ: Ленвіт, 2002. 328 с. 5. Педагогічна практика з методики викладання іноземних мов у середніх навчальних закладах / Кол. авторів під керівн. С.Ю. Ніколаєвої і В.В. Черниш. Київ: Ленвіт, 2003. 250 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Студент допускається до підсумкового оцінювання за умови, якщо студент виконає усі практичні роботи, напише 1 модульну контрольну роботу, а також набере за поточні роботи 36 і більше балів.За модульну контрольну роботу студент набирає максимально 10 балів. Модульна КР складається з тестової частини, яка містить 20 питань (0,25 бала за кожне) та 1 розгорнуте питання (5 балів), яке передбачає реалізацію методичного завдання під час заняття.Таким чином, за поточні роботи – 60 балів. На іспиті студент набирає 40 балів: 4 завдання по 10 балів: три теоретичні і 1 практичне – аналіз художнього твору.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни