Педагогічна практика (українська мова і література)

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури та іноземної мови в старшій профільній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Педагогічна практика (українська мова і література)
Код дисципліни
ОК 13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 9. Знати основи менеджменту та принципів організації процесу навчання в старшій профільній школі. ПРН Ав. 1. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та умов освітнього процесу, приймати рішення в ситуаціях навчального процесу. ПРН Ав. 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. ПРН Ав. 5. Готовність організовувати та управляти процесом навчання мов і літератур у старшій профільній школі. ПРН К. 1. Здатність користуватися українською та англійською мовами в ситуаціях професійної взаємодії. ПРН К. 2. Вичерпний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для успішного проходження практики студенти повинні опанувати такі дисципліни: Українське літературознавство ХІХ-ХХ ст., Фольклоризм української літератури, Українське мовознавство ХІХ-ХХ ст. у світовому контексті, Педагогіка, Інформаційні технології та навчально-методичне забезпечення процесу навчання мов і літератур у старшій школі, Методологічні засади та сучасні концепції навчання української мови у старшій профільній школі. Також студенти повинні знати: систему української мови, вільно володіти усним та писемним мовленням, історію та тенденції розвитку української літератури; теоретико-методичні основи навчання української мови та літератури; теоретичні засади моделювання технологій навчання; уміти: ефективно вибудовувати процес навчання української мови та літератури відповідно до завдань і умов навчання.
Зміст навчальної дисципліни
Мета практики (педагогічної практики) – формування у студентів умінь планувати, організовувати, управляти процесом навчання української мови та літератури учнів старшої профільної школи; формування у студентів готовності до роботи вчителем української мови та літератури у старшій школі, а також у закладах вищої освіти І-ІІ рівнів акредитації. Анотація. Педагогічна практика (українська мова і література) – це комплексний процес, який є складовою частиною підготовки фахівців, що покликаний забезпечити формування професійно-педагогічних умінь і навичок у проведенні навчально-виховної роботи у старшій профільній школі. Педагогічна практика сприяє розвитку професійної самосвідомості, формуванню теоретичної, практичної та особистісно-мотиваційної складових професійної компетентності студентів; орієнтована на формування у студентів здатності та готовності розробляти і впроваджувати в навчальний процес власні прийоми навчання. Базами практик є заклади старшої профільної школи.
Рекомендована та необхідна література
1. Іванченко А.В., Дубасенюк О.А. та ін. Педагогічна практика: Навчально-методичний посібник. – Житомир: Житомир. держ. ун-т, 2005. – 126 с. 2. Методика навчання рідної мови в середніх навчальних закладах: Підручник для студентів–філологів / За ред. М. Пентилюк. – К.: Ленвіт, 2000. 3. Олійник І. С., Іваненко В. К., Рожило Л. П., Скорик О. С. Методика викладання української мови в школі. – К., 1989. 4. Кочан І. М., Захлюпана Н. М. Словник–довідник з методики викладання української мови. – Львів, 2005. – 306 с. 5. Гурвич П. Б. Теория и практика эксперимента в методике преподавания иностранных языков / П. Б. Гурвич. – Владимир : ВГПИ, 1980. – 104 с. 6. Методологія, методика і методи організації науково-педагогічних досліджень // Методологія наукової діяльності : навч. посіб., вид. 3-тє, переробл. / Д.В. Чернілевський, М.І. Томчук, О.А. Дубасенюк, О.Є. Антонова, В.ІІ. Захарченко, О.В. Вознюк, Н.З Сіранчук / за ред. Д.В. Чернілевського, Вінниця : Нілан-ЛТД, 2012. – С. 216-241;
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Розробка індивідуального графіку проведення уроків Розробка планів-конспектів уроків Відвідування уроків досвідчених вчителів, взаємовідвідування Аналіз відвіданих уроків Проведення пробних та залікових уроків Укладання звітної документації Захист звітної документації
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка за залік складається із балів, отриманих упродовж періоду практики: 1) пасивна практика (40 балів); 2) активна практика (36 балів). Кожне відвідане студентом заняття на період практики оцінюється в 1 бал: 40 занять х 1 = 40 балів. Кожне проведене заняття оцінюється в 1 бал: 36 занять х 1 = 36 балів; 3) психологічна характеристика класу (5 балів); 4) плани-конспекти залікових уроків (14 балів); 5) захист звітної документації (5 балів). Максимально студент може набрати 100 балів та мінімально – 60 балів за результатами навчання: РН 1.1-1.4; РН 2.1-2.6; РН 3.1-3.3, РН 4.1-4.6.
Мова викладання
Українська