Психологія та основи здоров’я дитини

Освітня програма: Теорія та методика навчання української мови і літератури, іноземної мови в основній шко

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Психологія та основи здоров’я дитини
Код дисципліни
ОК 13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
7
Результати навчання
ПРН 2. Знає закономірності розвитку особистості, вікові особливості учнів, їхню психологію та специфіку сімейних стосунків, організовує безпечне освітнє середовище, може надавати учням домедичну допомогу. ПРН 4. Знає та розуміє особливості навчання різнорідних груп учнів, застосовує диференціацію навчання, організовує освітній процес з урахуванням особливих потреб учнів. ПРН 5. Оперує базовими категоріями та поняттями спеціальності. ПРН 9. Володіє формами та методами виховання учнів на уроках і в позакласній роботі, уміє відстежувати динаміку особистісного розвитку дитини. ПРН 10. Здатний проектувати психологічно безпечне й комфортне освітнє середовище, ефективно працювати автономно та в команді, організовувати співпрацю учнів та комунікацію з їхніми батьками. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми".
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Немає.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна має на меті сформувати знання про базові теоретичні положення та поняття психології. Курс складається з 2-х модулів. У 1-му модулі вивчають методи психології, історію поглядів на дитину та дитинство; класичні підходи до розуміння закономірностей розвитку дитини тощо. У 2-му модулі висвітлюються теорії научіння; закономірності когнітивного та морального розвитку дитини; культурно-історичний підхід до дитинства; аналізуються віхи онтогенетичного розвитку дитини. Форма підсумкового контролю – іспит в другому та третьому семестрах.
Рекомендована та необхідна література
1. Дитяча психіатрія / За ред. Г. М. Кожиної, В. Д. Мішієва. – Київ: ВСВ "Медицина", 2014. – 376 с. 2. Докінз Р. Егоїстичний ген / Р. Докінз. – Харків: Клуб сімейного дозвілля, 2017. – 540 с. 3. Кельмансон И. Основы педиатрии для детского клинического психолога. – Санкт-Петербург: Речь, 2010. – 348 с. 4. Крайніков Е. Психологія розвитку: словник-довідник. – Київ: Арістей, 2004. – 260 с. 5. Миллер С. Психология личности: методы исследования / С. Миллер. – Санкт-Петербург, 2002. – 464 с. 6. Свааб Д. Ми – це наш мозок / Д. Свааб. – Харків: Клуб сімейного дозвілля, 2016. – 496 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Kурс поєднує так форми навчання: лекційні, практичні заняття та самостійна робота. Основними видами роботи, до яких залучені студенти та які оцінюються упродовж семестру, є: навчальні проєкти та модульна контрольна робота. За виконання передбачених видів робіт студент максимально може набрати 60 балів та мінімально – 36 балів. Детально критерії оцінювання видів робіт упродовж семестру представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Методи та критерії оцінювання
Загальна оцінка студента за семестр формується за 100-бальною системою і складається із балів, отриманих за роботу впродовж семестру (максимум – 60 балів, мінімум – 36 балів) та балів підсумкового оцінювання у формі іспиту (максимум – 40 балів, мінімум – 24 бали). Семестровий контроль спрямований на оцінювання виконання навчальних проєктів (30 балів) та написання модульної контрольної роботи (30 балів). Формат іспиту – письмовий, що передбачає виконання 2 теоретичних та 2 практичних завдань, кожне з яких оцінюється максимально 10 балами. Детально критерії оцінювання представлені в робочій програмі дисципліни, оприлюдненій на офіційному сайті Навчально-наукового інституту філології.
Мова викладання
Українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни