КД «Неймінг». Частина 2. «Неймінгові моделі в українськомовному бізнес-дискурсі» (7 Семестр)

Освітня програма: «Українська і англійська мови: переклад та редагування»

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
КД «Неймінг». Частина 2. «Неймінгові моделі в українськомовному бізнес-дискурсі» (7 Семестр)
Код дисципліни
ВБ 2.4
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 10. Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 17. Збирати, аналізувати, систематизувати й інтерпретувати факти мови й мовлення й використовувати їх для розв’язання складних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати весь обсяг матеріалу, передбачений програмою курсів сучасної української мови, «Ономастика», «Соціально-політичні студії», «Бізнес-дискурс в інтернет-комунікації», «Мова комерційної реклами», «Прикладна лінгвістика» та «Історико-літературні студії». Уміти сприймати та аналізувати інформацію; виокремлювати актуальний і достовірний матеріал в інформаційному полі; застосовувати інтерактивні і мультимедійні засоби, використовувати набуті попередньо знання та навички в процесі збирання, опису, аналізу та створення власних назв у бізнес-дискурсі. Володіти елементарними навичками роботи з інформацією у інтернет-ресурсах; критичного ставлення до аналізованих явищ; методикою лексичного аналізу; навичками семного та семасіологічного аналізу слова; практикою слововживання та орфоепічними нормами; принципами збору, накопичення, обробки та пошуку мовного матеріалу та практиками проведення соціолінгвістичних та соціологічних досліджень.
Зміст навчальної дисципліни
Предметом є вивчення природи власних назв, що вживаються в українськомовному бізнес-дискурсі, зокрема в семантико-словотвірному, функційному та прагматичному аспектах. Мета дисципліни – ознайомити студентів із сутністю, напрямами та завданнями сучасного назовництва в бізнес-дискурсі, неймінговими моделями різних класів онімів, функціями та роллю їх у бізнес-комунікації, із механізмами створення й ефективного просування бренду; виробити уміння і навички у створенні власних назв, зокрема ергонімів, хрематонімів, прагматонімів, віртуальних онімів, у створенні реклами їм та у ефективному просуванні їх на ринку послуг і товарів або в бізнес-комунікації, застосування набутих знань у процесі аналізу комерційних та віртуальних власних назв. Навчальний курс складається із двох частин: 1) Основи сучасного назовництва. Ергоніми. Створення і просування бренду; 2) Хрематоніми різних класів. Прагматоніми в бізнес-дискурсі та рекламі. Віртуальні оніми в бізнес-комунікації.
Рекомендована та необхідна література
1) Белей О.О. Сучасна українська ергонімія: власні назви підприємств Закарпаття. Ужгород, 1999. 2) Скорук І.Д. Курсова та дипломна роботи з ономастики: навч. посіб. Луцьк, 2014. 3) Кравченко Л.О. Проблеми нових номінацій як наслідок мовної політики та мовної ситуації України // Ukrajinistika – minulost, přítomnost a budoucnost III : jazyk. Brno, 2015. C. 263–270. 4) Сазонова Є.О. Фонетичні явища евфонії та какофонії в інтернет-ономастиці // Вісник ЛНУ № 9 (268), Ч. ІІ. Л., 2013. C. 62–66. Ткаченко Г.В. Класи хрематонімів // Мова і культура. К., 2009. Вип. 12. Т. VII(132). С. 69–73. 5) Карпенко М.Ю. Онімний простір Інтернету. Монографія. Одеса, 2017. 6) Синявська О.Є. Роль філологічних досліджень у процесі неймінгу // World Science № 11(27), Vol. 2, November 2017. С.40–42.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Словесні, наочні, інтерактивні і практичні методи навчання: лекція, практичне заняття, самостійна робота. Навчальні заходи протягом семестру: завдання, які виконуються у процесі самостійної роботи; відповіді на практичних заняттях; доповнення, участь у дискусії; написання тестів; бліц-опитування; виконання творчих завдань; написання контрольної роботи; підготовка і захист презентації.
Методи та критерії оцінювання
• Семестрове оцінювання: Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: домашні завдання, усні відповіді на практичних заняттях – макс. 5 балів на кожному із 7 занять, доповнення – макс. 2 бали на кожному із 3 занять, бліц-опитування – макс. 2 бали на кожному із 2 занять, захист презентації – макс. 5 балів, написання тестів – макс. 7 балів, написання модульної контрольної роботи – макс. 10 балів, та підсумкової контрольної роботи – макс. 20 балів) та за самостійну роботу (виконання творчих завдань – макс. 4 бали за кожну із 2 робіт, підготовка презентації – макс. 5 балів). Максимальна кількість балів – 100 балів, а мінімальна – 60. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру. Якщо студент набрав менше 60 балів, то він відпрацьовує пропущені теми в письмовій та усній формах.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра української мови та прикладної лінгвістики
Навчально-науковий інститут філології