Історія польської літератури. Частина 6. Історія польської літератури ІІ пол. ХХ ст.

Освітня програма: Польська мова і література, англійська та литовська мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія польської літератури. Частина 6. Історія польської літератури ІІ пол. ХХ ст.
Код дисципліни
ОК.14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію польської мови і літератури і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (за спеціаліалізацією: слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська). ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 20. Знати проблематику сучасної полоністики як окремого напряму славістики та демонструвати цілісну систему фахових знань, що визначають соціальне значення майбутньої професії. ПРН 21. Знати й розуміти роль і місце польської мови та літератури, англійської і литовської мов у європейському лінгвокультурному просторі в контексті сучасного цивілізаційного розвитку та новітньої парадигми соціально-гуманітарного знання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для вивчення курсу студент повинен успішно опанувати попередні літературознавчі дисципліни освітньої програми; володіти базовою літературознавчою термінологією; вміти застосувати різні методології до аналізу художнього тексту.Студент повинен успішно опанувати такі навчальні дисципліни: «Вступ до літературознавства», «Історія зарубіжної літератури», «Історія польської літератури» та знати: • основні літературознавчі поняття; принципи аналізу літературного тексту; • особливості літературних жанрів; • основи поетики; вміти: • застосовувати літературознавчий інструментарій на практиці; • аналізувати всі рівні художнього тексту – тематичний, композиційний, наративний, поетичний. володіти елементарними навичками • спілкування на літературознавчі теми; • аналізу художнього тексту.
Зміст навчальної дисципліни
курс охоплює історію літературного процесу в Польщі в другій половині ХХ ст. Студент має знати головні події в історії суспільно-політичного та культурного життя Польщі і Європи ХХ ст.; основні тенденції світового літературного процесу, зокрема в межах ХХ століття та національну специфіку польської літератури в єврпейському контексті; найвизначніших авторів, їх життєвий шлях та творчі здобутки; тексти найвідоміших творів, їхню рецепцію та осмислення у науковому дискурсі. вміти: пов’язувати теоретичні знання з конкретними явищами художньої літератури та загальними естетико-культурними фактами; використовувати сучасну методологію для аналізу як окремого літераутрного твору, так і явищ польської культури; аналізувати літературні твори з урахуванням розвитку загальних культурно-естетичних тенденцій доби; аналізувати прочитані в оригіналі художні твори в єдності змісту і форми; виявляти тенденції розвитку літературних процесів у зв’язку із загальною культурною концепцією доби
Рекомендована та необхідна література
Ґадамер Г.-Ґ. Nекст і інтерпрпетація [в: Істина і метод, т. ІІ. – К.: «Юніверс», 2000. – С. 295-323]. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури. – К., 2001 Нямцу А.Є. Загальнокультурні тенденції у світовій літературі. – Київ, 1993. Burkot S. Literatura polska 1939-2009. Warszawa, 2010. Czapliński P. Ruchome marginesy: Szkice o literaturze lat 90. Kraków, 2002. Dunin K. Czytając Polskę. Literatura polska po roku 1989 wobec dylematów nowoczesności. Warszawa, 2004. Dunin-Wąsowicz P. Oko smoka. Literatura tzw. pokolenia bruLionu wobec rzeczywistości III RP. Warszawa, 2000. Literatura polska, Przewodnik encyklopedyczny, t.I-II, Warszawa, 1984 Markiewicz H.. Główne problemy wiedzy o literaturze. Kraków, 1970, [S. 64-116]. Markiewicz H., Przekroje i zbliżenia. Rozprawy i szkice literackie. Warszawa, 1967 Lektury polonistyczne: Literatura współczesna (t.1). – Kraków; 1997. Święch J., Literatura polska w latach II wojny światowej. Warszawa 1997.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Робочою програмою навчальної дисципліни передбачено проведення лекційних та семінарських занять, а також самостійну роботу студента. Форми навчання включають усні відповіді та групові дискусії на семінарських заняттях, індивідуальні завдання, доповіді у форматі презентацій у PowerPoint.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – екзамен. Оцінка формується як сума балів, набраних у процесі засвоєння матеріалу з усіх тем курсу та виконання самостійних завдань. Студент може набрати максимально 100 балів – 60 за усні відповіді на семінарських заняттях, за виконання індивідуального завдання, за підготовку доповіді у форматі презентацій у PowerPoint. Студентам, які за семестр набрали сумарно менше 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість. Підсумкове оцінювання результатів навчання здійснюється за єдиною 100-бальною шкалою.
Мова викладання
польська