Історія польської літератури. Частина 5. Історія польської літератури І пол. ХХ ст.

Освітня програма: Польська мова і література, англійська та литовська мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія польської літератури. Частина 5. Історія польської літератури І пол. ХХ ст.
Код дисципліни
ОК.14
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію польської мови і літератури і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13. Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (за спеціаліалізацією: слов’янські мови та літератури (переклад включно), перша – польська). ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 20. Знати проблематику сучасної полоністики як окремого напряму славістики та демонструвати цілісну систему фахових знань, що визначають соціальне значення майбутньої професії. ПРН 21.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Для вивчення курсу студент повинен успішно опанувати попередні літературознавчі дисципліни освітньої програми; володіти базовою літературознавчою термінологією; вміти застосувати різні методології до аналізу художнього тексту.Студент повинен успішно опанувати такі навчальні дисципліни: «Вступ до літературознавства», «Історія зарубіжної літератури», «Історія польської літератури» та знати: основні літературознавчі поняття; принципи аналізу літературного тексту; особливості літературних жанрів; основи поетики; вміти: застосовувати літературознавчий інструментарій на практиці; аналізувати всі рівні художнього тексту – тематичний, композиційний, наративний, поетичний. володіти елементарними навичками спілкування на літературознавчі теми; аналізу художнього тексту.
Зміст навчальної дисципліни
Предметом вивчення є польська література доби Молода польща та міжвоєнного ХХ-ляття, а аткож періоду ІІ світової війни. Мета курсу - дати студентам-полоністам узагальнені систематизовані відомості про динаміку розвитку польської культурно-літературної традиції від давнини до сучасності як системи, сформувати розуміння основних тенденцій літературного процесу в окремій слов’янській країні, акцентуючи увагу на традиціях і новаторстві, простежити загальнонаціональну специфіку розвитку слов’янських літератур у взаємозв’язках та у зв’язках із європейськими культурами; ознайомити з найвагомішими надбаннями польської літератури. Студенти мають знати головні події в історії суспільно-політичного та культурного життя Польщі і Європи ХХ ст.; основні тенденції світового літературного процесу, зокрема в межах першої пол. ХХ століття та національну специфіку польської літератури ; найвизначніших авторів, їх життєвий шлях та творчі здобутки; тексти найвідоміших творів, їхню рецепцію та осмислення у науковому дискурсі
Рекомендована та необхідна література
Antologia liryki Młodej Polski, oprac. Ireneusz Sikora, Wrocław 1990. Głowiński M., A.Okopień-Sławińska, J.Sławiński. Zarys teorii literatury, Warszawa, 1972. Głowiński M., T. Okopień-Sławińska i in. Podręczny słownik terminów literackich. , Warszawa, 1997 Ihnatowicz E., Literatura Polska drugiej połowy XIX w. (1864-1914), Warszawa, 2000. Krzyżanowski J., Neoromantyzm polski, Wrocław, 1963 Kulczycka-Saloni J., I. Maciejewska, A. Z. Makowiecki, R. Taborski, Młoda Polska, Warszawa 1991 Literatura okresu Młodej Polski, t. I - 4 /Obraz literatury polskiej XIX i XX wieku, seria V/, Warszawa 1968-76. Nycz R., Język modernizmu. Prolegomena historycznoliterackie, Wrocław 1997. Obraz literatury polskiej XIX i XX wieku. t.t.I-IV, Warszawa, 1968-1977 Wyka K., Modernizm polski, Kraków, 1959
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Робочою програмою навчальної дисципліни передбачено проведення лекційних та семінарських занять, а також самостійну роботу студента. Форми навчання включають усні відповіді та групові дискусії на семінарських заняттях, індивідуальні завдання, доповіді у форматі презентацій у PowerPoint.
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – екзамен. Оцінка формується як сума балів, набраних у процесі засвоєння матеріалу з усіх тем курсу та виконання самостійних завдань. Студент може набрати максимально 100 балів – 60 за усні відповіді на семінарських заняттях, за виконання індивідуального завдання, за підготовку доповіді у форматі презентацій у PowerPoint. Студентам, які за семестр набрали сумарно менше 60 балів, для складання заліку необхідно скласти матеріал за темами, за якими виникла заборгованість. Підсумкове оцінювання результатів навчання здійснюється за єдиною 100-бальною шкалою.
Мова викладання
польська