Частина 4. Історія іспанської мови

Освітня програма: Іспанська мова та переклад, англійська мова та друга романська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Частина 4. Історія іспанської мови
Код дисципліни
ОК.01.04
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 7. Розуміти основні проблеми філології та підходи до їх розв’язання із застосуванням доцільних методів та інноваційних підходів. ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію італійської мови і літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди італійської мови, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 12. Аналізувати мовні одиниці, визначати їхню взаємодію та характеризувати мовні явища і процеси, що їх зумовлюють. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування практичним курсом іспанської мови, курсом лінгвокраїнознавства, іторією зарубіжної літератури, теоретичним курсом ВСТУП до іспанської філології та теоретичною фонетикою іспанської мови, що викладалися протягом трьох попередніх семестрів навчання.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомити студентів з основними теоретичними засадами історичного мовознавства та основними особливостями іспанської мови на різних етапах її розвитку. Предметом курсу є оволодіння теорією походження, розвитку, функціонування та розповсюдження іспанської мови, удосконалення знань студентів з іспанської мови, вміння робити мовний аналіз староіспанського та середньоіспанського тексту та проводити науково-дослідну роботу. Завдання (навчальні цілі) — формування у студентів цілісної системи знань щодо виникненням і розвитку іспанської мови у зв’язку з історією народу, соціальними і політичними змінами в Іспанії ХІІ-ХХІ ст., щодо осмислення еволюції граматичної, лексичної та фонетичної систем іспанської мови від моменту її становлення до сьогодення, а також навчити студентів зіставляти мовні факти іспанської з латинською як її лінгвальною базою.
Рекомендована та необхідна література
1. Корбозерова Н.М. Історія іспанської мови. Дніпропетровськ, 2015. 2. Korbozerova N. Evolución de la lengua española: aspectos etnoculturales, históricos y lingüísticos. Kyiv, 2000. 3. Lapesa, Rafael. Historia de la lengua española, Madrid, Gredos, 1981. 4. Litvinenko E.A. Historia de la lengua española. – Kiev, 1983. 5. Masluchenko N. Antología de la lengua española. – Kiev, 1976. 6. Menéndez Pidal, Ramón, Orígenes del español, Madrid, Espasa-Calpe, 2011. Historia de la lengua española. RAE. Madrid, 2016. Historia de la lengua española. Електр.рес.Http//www.csub.edu Historia de la lengua española. Електр.рес.Http//www.monografias.com Historia de la lengua española. Електр.рес.Http//www.drae2.es/lengua Korbozerova N. Historia de la lengua española. K., 2015.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено 2 змістові частини. Перша частина курсу присвячена розгляду походження іспанської мови. Друга частина курсу сфокусована на вивченні проблем еволюції іспанської мови та розгляді основних тенденцій розвитку іспанської мови. Заняття проводяться у вигляді лекцій та практичних занять з використання інтерактивних методів навчання. Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться практичниі заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт та форми контролю, описаних у п. 7.1. Презентації студенти здають і захищають на пізніше останнього лекційного тижня. Завершується дисципліна іспитом.
Методи та критерії оцінювання
Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.3), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1-2.3); (комунікація 3); (автономність та відповідальність 4), що складає 60% загальної оцінки. Оцінювання семестрової роботи: 1. Усна відповідь, доповнення, участь у дискусіях на лекціях і семінарах, бліц-опитування, тести: РН 1.1-1.3, 2.1-2.3, 3, 4 – 25/45 балів. 2. Презентація: РН 1.1-1.3, 2.1, 3, 4 – 11/15 балів. (10 балів за підготовку + 6 балів за захист). Підсумкове оцінювання відбувається на іспиті у письмовій та усній формах.
Мова викладання
Іспанська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни