Вікова і гендерна психологія масових заходів

Освітня програма: Етнокультурологія з поглибленим вивченням іноземної мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Вікова і гендерна психологія масових заходів
Код дисципліни
ВБ.1.12
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 6. Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. ПРН7. Оцінювати історичні здобутки та новітні досягнення культурології. ПРН 10. Розпізнавати та класифікувати різні типи етнокультурних продуктів, визначати їх якісні характеристики на основі комплексного аналізу. ПРН 11. Здійснювати експертну оцінку етнокультурних об’єктів за заданими критеріями та надавати рекомендації щодо їх соціальної актуалізації.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні закони функціонування психіки, провідні психічні процеси та етапи та психологічні властивості особистості. 2. Уміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо соціально-психологічних механізмів функціонування суспільства. 3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування щодо психологічних, політичних, економічних, культурно-мистецьких подій та явищ; використання іншомовних фахових інформативних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни– полягає в тому, щоб надати студентам цілісне розуміння кола проблематики, пов’язаної з психологічними механізмами, які супроводжують масові явища; їх особливості протікання згідно вікової періодизації та враховуючи гендерні особливості. Анотація. Дисципліна «Вікова і гендерна психологія масових заходів належить до переліку вибіркових дисциплін та викладається у восьмому семестрі бакалаврату – відповідно до навчального плану за конкретною філологічною освітньою програмою. Навчальна дисципліна спрямована на формування освіченого фахівця, психологічно компетентного і морально орієнтованого на сумлінне, свідоме й етично виважене виконання професійної діяльності. Особлива увага приділяється формуванню вмінь та навичок практичного використання отриманих знань, уміння самостійно здійснювати аналіз складних соціально-психологічних явища та процесів, що відбуваються в суспільстві.
Рекомендована та необхідна література
1. Гюстав Ле Бон. Психологія народів та мас. Інтернет ресурс: http://gustave-lebon.blogspot.com/2016/01/blog-post.html 2. Москаленко В. В. Психологія соціального впливу: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ, 2007. 448 с. 3. Орбан-Лембрик Л. Е. Соціальна психологія великих стихійних групп і масових явищ: навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ, 2005. 104 с. 4. Павелків Р.В. Вікова психологія. Київ. Кондор, 2015. 469 с. 5. Щотка О.В. Гендерна психологія: навч. посіб. Ніжин: Видавець ПП Лисенко М.М., 2019. 358 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено 2 змістові частини. Перша частина курсу – «Вікові та гендерні особливості індивіда», Друга частина курсу – «Соціально-психологічні закономірності масових явищ». Форми навчання: лекції, семінари, науковий семінар, самостійна робота. Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться семінарські заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт (усна відповідь, доповнення, доповідь на науковому семінарі, бліц-опитування, участь у дискусіях на лекціях та семінарських заняттях, проміжний контрольний тест, іспит). Науковий семінар, проводиться не пізніше останнього лекційного тижня, на якому студенти презентують самостійно підготовлену наукову доповідь із однієї з актуальних проблем сучасної фольклористики.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (усні доповіді, доповнення та участь в дискусіях на лекціях і семінарах) та за самостійні роботи (есе). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: - у максимальному вимірі 80 балів, - у мінімальному вимірі 48 балів. У разі відсутності на семінарському занятті студент має відпрацювати завдання на семінар у письмовій формі. Підсумкова контрольна робота в письмовій формі: 12/20 балів. Підсумкове оцінювання у формі заліку: Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру.
Мова викладання
Українська мова

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни