Психологія творчості
Освітня програма: Етнокультурологія з поглибленим вивченням іноземної мови
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Психологія творчості
Код дисципліни
ВБ.1.06
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 1. Мати навички критичного мислення,
викладати у зрозумілий спосіб власні думки,
здійснювати їх аргументацію.
ПРН 7. Розуміти чинники етнокультурної
динаміки, принципи періодизації етнокультурних
процесів, їх специфічні риси та характеристики.
ПРН 8. Інтерпретувати етнокультурні джерела
(речові, друковані, візуальні, художні) з
використанням спеціальної літератури та
визначених методик, аргументовано викладати
умовиводи щодо їх змісту.
ПРН 13. Презентувати знання про етнокультуру
відповідно до спеціалізації представників різних
професійних груп та здобувачів освіти.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні відомості про психічні явища, які беруть участь у творчому процесі.
Вміти здійснювати порівняльний аналіз теорій, дослідницьких підходів та концепцій щодо соціально-психологічної сутності творчості.
Володіти елементарними навичками роботи з літературними джерелами та створення презентацій; навичками наукового дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації, використання інформаційних та комунікативних технологій.
Зміст навчальної дисципліни
Курс розкриває основні поняття, теорії види та рівні творчості як процесу та результату, фактори, що ускладнюють творчій процес, техніки стимулювання творчої активності особистості. Чільну увагу приділено проблемі психологічного досвіду етносу та засобам втілення етнічного світу й етнічної особи в мистецтві та літературі, а також специфіці творчої уяви, фантазії, гумору, пов’язаними з національною традицією.
Рекомендована та необхідна література
Вакуленко О.Л. Вплив «символічних локусів смислоутворення» на соціальне буття особистості. Проблеми особистості в сучасній науці: результати та перспективи досліджень … / за ред.. І.В. Данилюка, С.Ю. Пащенко. Київ, Логос, 2016. С. 37-38.
Роменець В.А. Психологія творчості: Навч. посібник. – К.: Либідь, 2001. – 288 с.
Психологія творчості: навч. посібник / Н. А. Карпенко. –. Львів: ЛьвДУВС, 2016. – 156 с.
Психологія творчості. Навчальний посібник. - Івано-Франківськ: Гостинець, 2007. - 448 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
У курсі передбачено 2 змістовних частини. Перша частина курсу присвячена психології творчості, де розкриваються основні поняття, теорії види та рівні творчості як процесу та результату, фактори, що ускладнюють творчій процес, техніки стимулювання творчої активності особистості. Друга частина курсу присвячена психології мистецтва – розглядаються предмет, завдання, методи, основні проблеми психології мистецтва, особистість митця та групи як суб’єктів художньої діяльності, психологію масового мистецтва, явище “маскульту” у соціально-історичному контексті цивілізації, феномени та ефекти впливу творів мистецтва на соціум, психологію кіномистецтва.
Заняття проводяться у вигляді лекцій, семінарських занять, творчих робіт. Завершується дисципліна – заліком.
Упродовж семестр проводяться тематичні контрольні роботи із відкритими та закритими питаннями. Для визначення рівня досягнення результатів навчання, студенти презентують результати своїх досліджень та демонструють набуті навички.
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення), аналітична доповідь, творча самостійна робота.
Форма підсумкового контролю – залік. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру (максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100) і не передбачає додаткових заходів оцінювання для успішних студентів.
Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60 балів, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів, складають залік. Залік проводиться у вигляді усного опитування за тематикою курсу та презентації робочого проекту, які оцінюються у 20 балів.
Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів до складання заліку не допускаються.
Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт.
Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100.
0-59 – не зараховано, 60-100 – залік
Мова викладання
Українська мова
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни