Традиційна культура дитинства

Освітня програма: Етнокультурологія з поглибленим вивченням іноземної мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Традиційна культура дитинства
Код дисципліни
ННД.35
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2. Аналізувати, коментувати, узагальнювати, наукові та аналітичні тексти етнокультурологічного характеру. ПРН 6. Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. ПРН 7. Розуміти чинники етнокультурної динаміки, принципи періодизації етнокультурних процесів, їх специфічні риси та характеристики. ПРН 10. Розпізнавати та класифікувати різні типи етнокультурних продуктів, визначати їх якісні характеристики на основі комплексного аналізу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів: «Українська обрядова культура», «Матеріальна культура українців», «Українська уснословесна культура», «Етнопсихологія». Знання теоретичних основ української традиційної культури, традиційного народного виховання, народної дидактики. Володіння методикою наукового дослідження, пошуку та обробки інформації навчального та наукового спрямування; використання фахових інформативних джерел; критичного ставлення до аналізованих явищ; роботи з фольклорними текстами, виховного та дидактичного спрямування; дослідження етнокультурних елементів призначених для догляду за дитиною. Уміння працювати з різними джерелами навчальної та наукової інформації, опрацьовувати її, робити узагальнення та висновки; збирати та аналізувати інформацію щодо традиційної культури дитинства; оцінювати власну роботу; застосовувати інтерактивні й мультимедійні засоби.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – сформувати у здобувачів освіти систему знань про традиційну культуру дитинства українців, традиції народного виховання як одного з центральних феноменів етнокультури, що постали та розвивалися на кращих здобутках української народної творчості Анотація. Навчальна дисципліна «Традиційна культура дитинства» – належить до переліку обов’язкових, викладається у шостому семестрі бакалаврату – відповідно до навчального плану освітньо-професійної програми «Етнокультурологія з поглибленим вивченням іноземної мови». Структура навчального курсу передбачає розгляд теоретичних засад, головних об‘єктів та основних засобів традиційного догляду та виховання дитини. Засвоєння об‘єму питань, що розглядаються в навчальному курсі дає можливість студентам скласти уявлення про усі обрядові комплекси та систему традиційного виховання як складників народної культури дитинства.
Рекомендована та необхідна література
1. Богуш А. М., Лисенко Н. В. Українське народознавство в дошкільному закладі: Навч. посібник. Київ: Вища школа, 1992. 398 с. 2. Ващенко Г. Виховний ідеал. Київ, 1994. 3. Грушевський Марко. Дитина в звичаях і віруваннях українського народа. Матеріяли з полудневої Київщини. Зібрав Мр. Г., обробив др. Зенон Кузеля. В кн.: Матеріяли до українсько-руської етнольогії, т. 1-2. Львів, 1906-07. 4. Довженюк Г.В. Український дитячий фольклор. Київ, 1981. 5. Мосіяшенко В. Українська етнопедагогіка : навч. посіб. Суми: ВТД «Університетська книга», 2005. 76 с. 6. Руденко Ю.Д. Українська національна система виховання. Київ, 1991. 7. Салтовська Н. Народна педагогіка. Передм., наук.коментар. Нитка життя: зі спадщини Павла Чубинського. Бориспільська міська рада. Ідея, концеп.. проєкту С.Купчан; куратор проєкту Л.Пасенко; заг.ред. О.Скопненко. Київ, 2016. 284 с.; іл. С.172-202.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Відповідь на семінарському занятті, бліц-опитування, презентація, контрольна робота, іспит.
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкового оцінювання (іспиту). Допуск до іспиту передбачає успішне виконання студентом завдань і роботу впродовж усього семестру. Отже, підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестрову роботу (мінімум 36, максимум 60 балів) та підсумкового оцінювання – іспиту (мінімум 24, максимум 40 балів).
Мова викладання
Українська мова

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни