Українська мова за професійним спрямуванням
Освітня програма: Етнокультурологія з поглибленим вивченням іноземної мови
Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології
Назва дисципліни
Українська мова за професійним спрямуванням
Код дисципліни
ОК.35
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3. Створювати логічно і структурно організовані тексти з питань етнокультурології, відповідно до спеціалізації. ПРН 8. Інтерпретувати етнокультурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту. ПРН 14. Вести публічну дискусію та підтримувати діалог з питань української культури з фахівцями та нефахівцями. ПРН 15. Вільно спілкуватися з професійних питань усно та письмово державною та іноземними мовами з урахуванням мети спілкування та соціокультурних особливостей його контексту.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати: особливості системи і рівні української мови;норми усного і писемного українського мовлення;особливості жанрів українського мовлення і стилівсфери професійного застосування української мови.
2.Уміти: аналізувати тексти різних жанрів,розрізняти стилі та підстилі української мови;створювати усний і писемний український текст відповідно до омунікативного завдання.
3. Володіти комунікативними навичками у монологічній та діалогічній формах мовлення.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – забезпечити студентам знання про мовну картину світу спеціаліста-культуролога, феномен української мови професійного спрямування, розуміння ролі мови в у спілкуванні етнокультурологазадля популяризації, навчання, дослідження української вербальної та невербальної культури.
Дисципліна призначена для поглиблення і систематизації мовних знань в галузі фаху, опису досліджень та набутків етнокультурології України. Предметом навчального курсу є мовна діяльність етнокультурологау фахових текстах і стратегіях, історичний та функціональний аспекти становлення й розвитку української мови у процесі збереження і популяризації української традиційної культури, усне та писемне мовлення в професійному монолозі або діалозі. Особливу увагу зосереджено на мовних та поведінкових нормах професійного спілкування, особливостях усної комунікації в жанрах інтерв’ю, доповіді, а також писемного в жанрах анонсу культурних заходів, промоції фестивалів, текстах музейної роботи, ділового листування .
Рекомендована та необхідна література
Albert, Z., & Elin, K. (2013). Environmental Education in a Cultural Context. International Handbook of Research on Environmental Education, 206-212.
Byram, M., & Feng, A. (2004). Culture and language learning: Teaching, research and scholarship. Language Teaching, 37(3), 149-168.
Кучерява, О (2011) Шляхи реалізації культурологічного принципу навчання української мови у вищій школі .Наука і освіта. 2, 91-93
Любашенко, О. та ін. (2014) Українська мова. Мова фаху, мова науки, мова. спілкування. Текстово-комунікативне навчання / Л.О.Ткаченко, .В.Любашенко, С.Є.Мельник, Т.М.Андрєєва, С.В.Овсейчик, О.В.П'ятецька;за ред. О.В.Любашенко.- К.:ТОВ ВПП «Компас».
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми навчання: лекції, практичні, самостійна робота. Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться практичні заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт (усна відповідь, доповідь на науковому семінарі, бліц-опитування, творче завдання, проміжний контрольний у формах : модульної контрольної роботи та модульного проєкту.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані студентом поточно упродовж семестру за види роботи: відповіді на практичних заняттях, модульна контрольна робота та модульний проєкт. Підсумкове оцінювання відбувається на іспиті, максимальний розподіл здійснюється за таким алгоритмом: 60 балів (60%) – семестровий контроль і 40 балів (40%) – іспит).Мінімальна кількість балів на іспиті (позитивна оцінка), які додаються до семестрових, – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит). Іспит проводиться у формі письмової роботи(екзаменаційний білет складається з 3 завдань – 1- макс. 10 балів та 2 по макс. 15 балів. РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3; РН 1.4; 1.5; РН 2.1; РН 2.2; РН 2.3; 2.4; РН 4.1.
Бали за семестр
Бали наіспиті
Підсумкова оцінка
Мінімум
36
24
60
Максимум
60
40
100
Мова викладання
Українська мова
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Олеся
Вадимівна
Любашенко
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології
Навчально-науковий інститут філології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра методики викладання української та іноземних мов і літератур
Навчально-науковий інститут філології