Фольклорна практика (навчальна з відривом)

Освітня програма: Фольклористика, українська мова і література та іноземна мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Фольклорна практика (навчальна з відривом)
Код дисципліни
ННД.25
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 2. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 3. Організовувати процес свого навчання й самоосвіти. ПРН 6. Використовувати інформаційні й комунікаційні технології для вирішення складних спеціалізованих задач і проблем професійної діяльності. ПРН 15. Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 21. Збирати, документувати, систематизувати фольклорний матеріал.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів: «Український фольклор», «Етнографія України», «Історія фольклористики», «Теорія фольклору», «Міфологія», «Діалектологія». 2. Знання теоретичних основ української народної творчості; фольклорних жанрів. 3. Володіння методикою виявлення в певному населеному пункті побутування певних фольклорних жанрів; співпраці з інформатором; опису сучасного життя та побуту місцевості, яка обстежується; опису творчої манери найталановитіших виконавців – носіїв фольклору. 4. Уміння використовувати здобуті знання для упорядкування зібраного фольклорного матеріалу за жанрово-тематичною класифікацією; транскрибувати зразки музичних жанрів.
Зміст навчальної дисципліни
Фольклорна практика – це важлива форма навчально-виховної та самостійної науково-пошукової роботи студентів ІІ курсу ОПП: «Фольклористика, українська мова і література та іноземна мова» невід’ємний складник у підготовці їх як висококваліфікованих фахівців. Навчальна фольклорна практика є першою самостійною роботою студента за межами навчального закладу, що дає можливість застосувати знання, набуті під час вивчення курсу з народної творчості. Головною умовою ефективності фольклорної експедиції є чітка організація самостійної роботи студентів та дотримання певних дидактичних засад: системності, послідовності, єдності вимог.
Рекомендована та необхідна література
1. Вовчак А., Довгалюк І. Документування фольклорної традиції. Засади організації і проведення фольклористичного польового дослідження, транскрибування й архівування зібраного фольклорного матеріалу: Методичні рекомендації для студентів філологічного факультету (спеціальність 035 – Філологія, спеціалізація 035.01 – Українська мова та література; спеціальність 014 – Середня освіта, спеціалізація 014.01 – Українська мова та література) / Видання четверте, доповнене. – Львів, 2021. 67 с. Режим доступу: https://philology.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2014/12/Vovchak_Sulym_Dokumentuvannya_ukr_folkloru_MIF_2016_vyp1-2.pdf 2. Фольклористика: Програма та методичні рекомендації до проведення фольклорної практики студентів філологічного факультету. Укл. Л.Дунаєвська, Л.Шурко. Київ, 2000. 40 с. 3. Програма та методичні рекомендації до фольклорної практики студентів Інституту філології. Укл. Л.Дунаєвська, Н.Салтовська, Л.Шурко. Київ, 2006. 37 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Консультування з науковим керівником; індивідуальний план фольклорної практики, затверджений керівником практики; детальний письмовий звіт про проходження фольклорної практики (упорядкований, класифікований та паспортизований матеріал з розшифрованих сеансів роботи з респондентами); упорядкований, паспортизований аудіозвіт роботи з респондентами; захист звітної документації.
Методи та критерії оцінювання
Захист звітної документації відбувається на звітній конференції. Участь в обговоренні результатів фольклорної практики оцінюється максимально 10 балами. Усі види робіт мають у підсумку: - у максимальному вимірі 100 балів, - у мінімальному вимірі 60 балів. Студент допускається до підсумкового оцінювання за умови виконання всіх передбачених за планом робіт. - підсумкове оцінювання: диференційований залік Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за усі види робіт. Залік виставляється за результатами роботи студента і не передбачає додаткових заходів оцінювання.
Мова викладання
Українська мова