Лінгвокраїнознавство німецькомовних країн

Освітня програма: Німецька філологія та переклад, англійська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Лінгвокраїнознавство німецькомовних країн
Код дисципліни
ОК.16.1
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2023/2024
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 1. Вільно спілкуватися з професійних питань із фахівцями та нефахівцями державною та німецькою й англійською мовами усно й письмово, використовувати їх для організації ефективної міжкультурної комунікації. ПРН 5. Співпрацювати з колегами, представниками інших культур та релігій, прибічниками різних політичних поглядів тощо. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди німецької мови, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 10. Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції обраної філологічної спеціалізації, уміти застосовувати їх у професійній діяльності. ПРН 20. Використовувати знання з лінгвокраїнознавства німецькомовних та англомовних країн для організації успішної комунікації та адекватного перекладу.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Володіння німецькою мовою на рівні B1 і вище.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальний курс складається з лекцій з інтерактивними елементами та практичних занять. Навчальний матеріал поділяється на три блоки: методичні основи країнознавства, орієнтаційні та поглиблені знання з областей: економічна географія, історія, політика, мова (базові знання стандартних варіантів та діалектів), соціальні питання, культура та медіа. Передбачено усну презентацію та/або есе на тему країнознавства (див. список тем), а також усний іспит на завершення курсу. Для оптимального досягнення навчальних цілей практичні заняття проводяться в малих групах (1-та та 2-га група).
Рекомендована та необхідна література
ABCD-Thesen zur Rolle der Landeskunde im Deutschunterricht, in: Fremdsprache Deutsch 3/1990, 60f. Ammon, Ulrich. Die deutsche Sprache in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Das Problem der nationalen Varietäten, Berlin/New York 1995. Demmig, Silvia – Hägi, Sara – Schweiger, Hannes [Hg.], DACH-Landeskunde. Theorie – Geschichte – Praxis, München 2013. Kudina, Olena. Die Länder, wo man deutsch spricht, Vinnycja 2002. Pilaski, Anna – u.a. [Hg.], Entdeckungsreise D-A-CH. Kursbuch zur Landeskunde, Stuttgart 2018.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Навчальний курс завершується заліком у формі співбесіди. Крім того, оцінюється: усна презентація та/або есе на актуальну для країнознавства тему та тест або співбесіда з навчального матеріалу.
Мова викладання
українська, німецька

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра германської філології та перекладу
Навчально-науковий інститут філології